Direktlänk till inlägg 8 maj 2008

Soligt och fint:)

Av Josefina Lekander - 8 maj 2008 22:56

Ja det har det verkligen varit i dag..


Började dagen med att rida Natasha alltid lika kul att rida det lilla trollet:)..Så possitiv och så och lite humör har hon med;)..Snart åker ju den lilla Donnan på 3 års testet hoppas verkligen attd et går bra för henne..Ni ska bara se hur hon hoppaR! Hon är som en gummiboll över hindrena:D..Cooling är hon allt:D


Sen blev det lilal Ditas tur känns lite ibland som man står och stampar på samma ställe med henne fast det har jag ju inte gjort men i dag kom verkligen ett bra resultat väldigt avslappnad i skogen och gick knaon fint:)..I skritt och trav sen galoppen är hon ju väldigt het i så nu är det att lägga mycket energi på den..Har lagt mycket på traven just för att funkar det ite i skritt och trav funkar det oftast inte heller i galopp;)..


Sen lilla Armani va kanon fin och duktig i dag! Känns br när de första hästarna på dagen går bra i alla fall:D..Han gick liksom kanon fint i traven lite tryck men ändå inte något haffsande framåtutan gick liugnt och stadigt likaså i galoppen lugn galoppmen ändå tryck i..Härlig känsla:D


Sen skulle jag försöka fota Janiool i dag..Gick ju så där..De där jädrans batterierna till kameran hade legat på laddning de höll i 5 minuter blir ma inte sur då? Nå jag blev någon bild i alla fall..:)


Sen tog jag mig en välförtjänt uteritt p Picazzo skona har ju varit lösa bak så har bara ridit på gräs bara för attd e ska sitta kvar med;)..Min hovis har ju varit skadad men nu kommer han i morgon så kändes inte så surt om hanskulle tappa en sko elleer 2;)..Men de satt kvar får tacka Jocke för det som spikade dit den ena skon 2 gånger för att Picazzo hoppar och far som en dåre;)..Men i dag var han relativt lugn;).. Han hoppade opch for lite emn var väldigt fin faktikst:)'


Chaggy fick sig en ute ritt med mycket galopper i kväll..Sen nu kommer 3 välförtjänta vilodagar fför hans del.. Känns som han behöver det när han ska gå på tävling 3 helger i rad nu:)..I dag var han fortfarande pigg men inte så som hn var i går för då var han verkligen över pigg;)


En fördel till med dagen var att man blev ju faktiskt lite solbränt mindre bra var att jag blev röd som en kräfta i mitt linne;)..Har ju lätt för att få färg och det fick jg väldigt mycket på ena armne när jag oh frida satt ute och pratade lite..Så andra armne är det bara själva undre delen på armen inte resten;)..Retfullt:P men bättre lite färg än ingen allas;) 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefina Lekander - 14 april 2012 09:43

Då har gjorde årets tävlingsdebut i Olofström den 1 april.. Det blev inte riktigt som planerat då Curre skulel hoppat 1 meter & 1.10 men eftersom han fått ett sår och blev svvullen i benet fick den lilel hjälten Janiool följa med.. Vilket han gjorde ...

Av Josefina Lekander - 31 december 2011 19:37

Vill önska Er alla ett Gott Nytt År! Hoppas att 2012 kommer att bli ett kanon år. Det hoppas Vi på i alla fall!   Vill Ni följa mig och mina hästar i vardagenträning  och tävling så kan Ni läsa om det på   http://josefinalekanderuggla.blogspo...

Av Josefina Lekander - 30 maj 2011 08:32

Ja nu var det ett tag sedan men skrev här om Ni vill följa mer vad som hnder med hästarna så gå in på min blogg som uppderas lite mer ofta: http://josefinalekanderuggla.blogspot.com/   Har varit i väg och tävlad lite med Curre han har gått några ...

Av Josefina Lekander - 23 april 2011 08:55

Ja sedan ma skrev här sist..   Curre har tävlat lite och varit placerad 10:a ena gången och förra helgen var han placerad 9:a i ena klassen..Tufft då vinnaren hade 28 något och jag ahde 31 det var rätt jämt om jag säger så..   Malibu har bliv...

Av Josefina Lekander - 7 mars 2011 11:14

Förra lördagen kom det en ny liten dam till stallet. Hon heter Malibu och är Ett D Ponny sto född 2008 e: Fabian II ( Welsh) ue: Piccolo xx. Snygg dam som ska ridas in och sedan säljas. Skalöshoppa väldigt bra så detta får man ju testa någon ...

Ovido - Quiz & Flashcards