Alla inlägg under april 2009

Av Josefina Lekander - 29 april 2009 21:06

Varit på hoppträning med Curre i dag han gick faktiskt rätt bra tittade inte på vattenmattan i dag han bara gick rätt på..Han kändes mycket stadigare än sist det går framåt i alla fall:).Träning nästa vecka också med Curre och Picazzo också hoppas jag:)



När vi kom hem var det dax för Tottes tur:)..han skötte sig bra:)

Av Josefina Lekander - 27 april 2009 11:11

Kom jag in i dag..Blir lätt så när man jobbatr till sent..Hade i alla fall siktet att ta och rida Totte och så blev det med:)


Tog honom på andra vallen i dag..Det går kossor på andra sidan vägen där hindrena är och han såg ju dom och fick lite halvpanik och då kom det ju ännu fler kossaor när han studdsade runt;)hehe...Dom släpptes ut i söndags kväll så han har ju likosm inte sett dom inann;)


Men han skötte sig kanon! Hna var väldigt ambitös och Ni skulle sett traven han fick när han travade när na såg kossorna;)..hehe..Till och med galopperade lille totte i dag han verkade tycka att det var väldigt kul:)..Sen blev han nog trött emot slutet för han tjurade i hop och började studdsa lite och sparka bakut men gav mig inte fören han slutatde;)..Mne sparka och fjanta hade mna ork till;) Men är som sagt väldigt nöjd med honom..Hna verkar tycka attd et är kul med för han kommer gladiligen när mna ropar på honom eller när man bara kommer in i hagen:)

Av Josefina Lekander - 26 april 2009 11:06

I dag har jag hoppat lite igen..Nu lite mer allvarligt i onsdags var det bara för att testa hindrena;)..Vra på kalas hos min bror i dag så jag åkte till jem och fix och köpte typ 2 staket bitar jätte låga som jag tänkte ha som grind..Hittade 2 saker till som jag ska köpa vid ett senare tillfälle när jjag inte har bilen med hundar;) Lite svårt att få plats med saker och ting då..


Började med Curre han skötte sig kanon var väldigt framåt på hindrena och fin. Roligt när mna ska ha en distans på 7 galoppsprång då var spåret lite börjt eller så det vinglas hit och dit men över kommer han utan några so helst problem;)..Hna är så häftig så:)..Grinden tyckte han var lite märklig det stod ju bara på marken lutade på n bom så den stannade han ill för och kollade på sen var det inga problem Curre kan vara lugn matte har planerat att planetar saker i spänner och sätta under hinfdrena sen ska hon dra ut vatten mattan med så det kommer mera;)


Picazzo var duktig han med mycket lugnare i dag ocg gick till och med att reglera utan några som helst problem;)..Han gick till och med väldigt kort och svängde korta vägar med honom i dag..och detta är liksom utomhus ovnligt för att avra Picazzo:)


Totte fick sig en välförtjänt vilodag:)



Av Josefina Lekander - 24 april 2009 11:02

Ja i dag började jag dagen  med att rida Picazzo en rund aute i skogen..


Hna skötte sig väldigt bra han är ju väldigt pigg så i bland får man vara lad om man kan stannaöverhuvudtaget;)hehe..men men..Den killen är go på sitt vis med så:)


Curre fick sig också en rund ai skogen måste verkligen få min sadel snart den jag beställt för den jag har nu ligger inte alls bra eller så jag komma inte åt honom..Eller gfår jag köpa någon annan sadel sålänge något begagnat på jobbet kanske det finns som är vettig för några tusen lappar:)..Ska ringa och efetrlysa sadeln med;)hehe


Ja sen till dagens roliga punkt det vra Totte när jag travade med honom försvann helt plötsligt hästen framför mig han snubblade och kom inte upp så jag släppte stigbyglarna åkte av över halsen sen hoppade upp igen och red..Inga som helst problem han hann nog inte ens reagera killen;)..Måste säga att han är väldigt amitös och duktig och vill verkligen roligt att arbeta med sådana hästar:)

Av Josefina Lekander - 22 april 2009 10:56

Nu har jag varit dålig på att uppdatera igen! Måste ta och skärpa mig men just nu med huset med snickare har man inte riktigt tid och ro att sätta sig vid datorn..Sen är det ju så fint väder så man kan vara ute länge på kvällarna:D..


Vi har i alla fall fått ut de hindrena som jag tog hem för någon vecka sedan + bommar har målat lite sen får man se hur länge det sitter;)...


Innan jag ställde ut hindrena så började jag med Totte de stod liksom i en klump..Han blev hel tosig när han såg dom skulle inte gå i närheten av de emn longerade honom nära de så gav han upp sen de var ju inte så farliga;)hehe..Han var jätte duktig han travar nu utan problem så är nöjd med honom som tusan:)..


Började sedan med att hoppa Curre hade satt upp en kombination som jag skulle träna lite på med honom han var lite konfunderad över varför hindrena var i 2 olika färger men sen när han väl förstod så bara flög han över det;)..Har målat hindrena i lite olika mönster så hästarna kollar lite + att en annan får koncentrera sig lite;)..Mne är nöjd med honom han skötte sig fint annars:)


Picazzo var näst på tur han skötte sig kanon bra när jag väl fått koll på hoom..Alltså första gången man hoppar honom utomhus är han så jobbig..Ska dra i väg och sådant det gjorde han även i dag men då missade han ena hindret i kombinationen bara för att det gick för fort;)..Det behöver do i bland men är nöjd med den galningen med:)



Av Josefina Lekander - 19 april 2009 19:49

I dag har vi varit med herr Picazzo på regional hoppning i Råby. Hoppade 2 stycken 1.10 klasser det kan ju vara lite maxat och sådant i Råby. Men emn..I första klsssen så var han kanon fin på framhoppningen sög verkligen tag i hindrena som sagt kanon fin var lite humör i honom;)..Inne på banan var han med kanon fin hade fin marginal på hindrena fick dessvärre ett nedslag på näst sista hindret i omhoppningen men det räckte ändå tilll en placering en 7:e plats så det var super kul:)..


I andra klassen var han inte alls lika framåt på framhoppningen och inne på banan behöver vi inte ens sisskutera men sen när jag sadlade av honom så var det skav efter sadelgjorden och det hade börjar blöda:S..Så kan ju varir den som nypit honom..men men..Är jätte nöjd med herren..



Red sedan Curre en runda i hagen han har ju tappat en sko:(..Sen nu var det första gången han gick på en vecka mne han vra jätte snäll sprkade bakut någon gång men inget att gnälla över tur att han är livlig:)..Han var i alla falll jätte duktig och fin:)..


Sedan var det lilla Tottes tur han var super duktig väldigt amitös och fin när jag longerade honom och även jätte duktig när jag satt uppp och skrittade runt på honom..Super nöjd med honom också:)

Av Josefina Lekander - 18 april 2009 19:58

Ja då var det 2:a gången i år som jag tog mig en flygtur i från hästryggen;)..Denna gången var det i från Totte som inte ville ha kvar mig på ryggen;)..hehe..Jag hoppade upp sen blev han typ rädd för något och brallade i väg jag satt kvar hela brallen eller alla brallarna men sen kom en tvär nit och då delade vi lite på oss;)..hihi..typ 1 meter i från bäcken som går igenom hagen;)..Men sen hoppade jag bara upp igen och red så det är ju en possitiv sak att han inte blev rädd:)


Sen tog jag faktiskt och tömkörde Janiool lite ska börja rida honom lite igen hade jag tänkt mig sen tömköra honom någon gång i veckan med..Han var jätte fin han behöver stärka upp galopperna lite bara:)..Men som sagt super duktig och ambitös:)



Picazzo var jag ute en liten runda på i skogen så han har lite krafter kvar tills i morgon när det är tävling:)..Sen blev det en tävtt och knoppning för herrn;)

Av Josefina Lekander - 11 april 2009 17:39

Färdigt i stallet:)..Lite kvar på saldekammren och har börjat att måla stallet:)..Kommer nog bli bra när det är klart:)


 Red Curre i en betes hagen hans ena baksko satt jätte löst fast inte nu längre för den flög av under ridturen;)...Testade att rida honom med sporrar som Conny sa man måste ju prova innan nästa träning;)..Han gick kanon med det måste jag säga kom åt honom mycket bättre så han kom i hop sig lite bättre:)..


Red även Picazzo där han var jätte duktig efetr en liten stund när man har fåttt kämpa en stund;)..Han är lite tradig på så vis han ser lättare ut att rida än vad han är curre är lättare att rida än vad han ser ut många gånger kan jag tycka:)..Men som sagt PIcazzo ar kanon duktig :D..Så nöjd med honom så fin i galoppombytena han gjorde i varanat och sådant fina samlingar och knaon fin höger galopp:)


Lite senare på kvälle var det dags för Totte han var kanon duktig longerdae honom lite först har hoppat och studdsat lite bredvif honom innan och hängt på honom och han bryr sig inte så mycket men i dag kom det ett moment till att longeras och koncentrera sig undertiden magnus plöjde på åkern bredvid beteshagen men han skötte sig kanon bra! Var super nöjd med honom:)..Hängde på honom sen satt jag till och med upp ingen reaktion als får hålla på så här några dagar till nu:)

Ovido - Quiz & Flashcards