Alla inlägg under april 2008

Av Josefina Lekander - 28 april 2008 23:22

Ja det är precis vad det har blivit under denna dagen:D..


Började dagen med att löshoppa:) Började med Picazzzo som jag aldrig har löshoppat i alla fall han lyfte ju ens knappt på benen den stollen eller lyfte gjorde han utan ansträngning..Längtar tills man fr hem rediga stöd:D..


Sen nästa man i ordningen var Janiool man och man pojke;)..Han är heller aldrig löshoppat men när han väl kommit på hur man gjorde gick det undan så fort man släppte honom på långsidan;)..hehe..Även han hoppade utan problem..Sen tar det ju ett tag innan de kommer på tekniken med:)..


Sen var det Natashas tur hon är ju som en gummiboll;)..Knon duktigt var hpon hon var studdsar över liksom;)


Sen var det lite ridning..


Började med Armani jobbad honom lite..Han var så där skritten och traven var bra men blev inte bra i galoppen visserligen tog han fattningarna i från skritt bra så det är jag väldigt nöjd med:)..Hoppade något språng med honom med KANON DUKTIG! inte en tvekan och då har han aldrig sett dessa bommarna innan:)..KUl:)


Dita; jobbade henne lite sen hopapde några språng i dag var hon lite spänd i ridningen och så..Men hon är mycket mer avslappnad nu än när hon kom..En förbättring i alla fall:) 


Efter att ha stuckit hem en runda så var det Picazzos tur han har fått ett nytt namn "Stallets Diva" och det stämmer verkligen in för får ahn inte upmärksamhet när man går förbi honom hugger han ju nästan efter en;)..hehe..Han har humör pojken;)..I dag var han faktiskt rätt lugn att rida vist han fösöker ju alltid men höll sig ändå på mattan;)..Var minst 3 par i dag som ja red förbi som sa att det var en väldigt vacker häst jag hade..Var en som hade hållt på med häsatr hon sa att han hade det där som man inte kan sätta fingret på och det kan jag hålla med om..För något måste det varit som fick mig tt vilja ha honom när han stod och stegrade och fäktade med frambenen när vi var och kollade på honom<;)..Hon tyckte ite att det såg ut som att han var 11 år helelr för han såg mer ut som en 5 åring..Det är han ju med i ubildningsnivå i och med att han är inriden väldigt sent sen har varit skadad 2 gånger räkna bort 1 år där;)..Så han är inte gammal i huvudet det lilla Charmtrollet:)


Sen blev det lilla Natashas tur vilket humör den lilla damen har;)..Så fort det inte passar kickar hon men hon är så rolig att rida! Ambitös och allt vad emr kan man önska av en häst?;)


Sen var det Chaggys tur till slut..Började nu li mörkt ju..Blev en liten runda ute gick faktiskt rätt bra han var väldigt pigg och drog i väg hade "dressyr" bettet på honom så det var ju lätt att dra i väg med;).. 

Av Josefina Lekander - 27 april 2008 22:25

Är det en vanlig dag är det en vanlig dag, nej det är ingen vanlig dag för det är Chaggys födelsedag:D Hurra Hurra Hurra:)


I dag som sagt fyller lilla Chaggy Baggy 9 år:D..Han har inte fått något specielt;)..Han får nöja sig med grejorna han fik efter jag varit i Skandinavium;)..hihi..


Lite inköp i från Dkandinavium blev till

Chaggy & Janiool ett Blått eskadron fleecetäcke 

Chaggy fick ett shabrak i från Z-täcke

Picazzo ett Bucas regntäcke ( Chaggy & Janiool fick ett för någon vecka sedan)

Picazzo & Chaggy fick ett tävlingsshabrak från Ztäcke med en matchande luva som kommer nu vilken dag som helst:)

Sen blev det lite grimskaft sen ett skrittäcke och ett till Shabrak som alla kommer att ha nyttan av:D


Nu åter till denna dag;) 


Måste säga att Dita gik kanon bra i dag:)..Inte alls stressad och så som hon är ibland..Var jätte lugn och trevlig i skogen och gick fint i form. Stackarn brukar nästan alltid vara helt genomsvettig annars men hon var bara lite svettig på halsen i dag sen mycket udnder sadlen vid ljumskarna och bakbenen:)..Kanon fin är hel nöjd med henne alltså:)..


Sen Picazzo han är en riktig bitch den har jag kommit på får inte han som han vill när man rider slår han och försöker sticka i väg för han vill ju galoppera fort inte sakta;)..Jädrans buse den Ni;)


fetre jag varit ute och gått med Lalle i dag så tog jag honom och Chaggy och ledde tillsammans en liten bit hur snälla som helst! Chaggy är hel go den hästen alltså så Charmig i stallet alltså han är lite försynt och likosm här är jag;).. Picazzo han tar mer plats liksom han är mer på;)..Men en..Dom är så jädrans goa alltså:D

Av Josefina Lekander - 23 april 2008 16:33

Har tränat med Chaggy i dag för Conny..Men börjar med att berätta att jag hoppade Picazzo i ridhuset i dag..Så jädrans kul det tyckte nog han med:)..Har bara hoppat honom lite i skogen sen ett hinder på cirkusplatsen men man vill ju inte höja upp för mycket nere på cirkusplatsen efetrsom det bara gick fortare och fortare och han blev bara mer laddad;)..hehe..


Därför kom vi till ridhuset i st'ället..Han var kanon fin..Rätt stark faktiskt får se lite om det släpper sånt som märks:)..Hoppade en bana sen i slutet då låg väl ett av hndrena på knappa 1.10 hästen kom riktigt snett in på den tog en liten rövar sväng en gång hoppade kanon liksom inte en tanke på att stanna..Var lugn och harmonisk FRAMÅT;) men lyssnade ändå när man tog tag i honom sen en stor fördel med han drog inte ner huvudet och gick med huvudet upp lite ochså..Men man märker att han inte har det där för att klara en hel bana så ännu..Men det kommer:)..Den busen slet av sig ena bakskon i går med när jag och sandra vara ute och red..Han står ju och hoppar och stusar och laddar jag behöver inte hålla honom utan släpper honom men han hoppar och härjar så ändå sen tänds raketet så inte konstigt att han trampade va sig skon;)..Fast han blir aldrig öm som tur är:)..


Då var det Chaggys täning gick jätte bra i början sen började han kännas lite trött emot slutet jag red skit och inget gick bra tråkigt men sant..Men som sagt han kändes väldigt trött i kroppen..Så han förtjänar en dags vila medans jag åker till Göteborg Horseshow i morgon och shoppar lite:D


Snmält mig till 2 nya tävlingar med..


En den 1 maj i Eriksmåla går utomhus på grus ville ha en utomhus tävling inann regionala i sölvesborg då jag hoppas att han ska gå 1.10 & 1.20 . Eriksmåla är en Lokal hoppning 1m 1.10 men då får han iaf gå utomhus..:)


Sen är det en tävling den 3 maj av helt annat slag som jag baar tycker att det är pinsamt att jag anmält mig till och jag börjar mer och mer ångra det;) 

Av Josefina Lekander - 22 april 2008 16:42

Till Björkehills ARbains till Ert vackra sto föl e: Perignon al Amar och underbart fina Gold Heart e: Disel  :):)

Av Josefina Lekander - 20 april 2008 16:18

Nu har jag avrit dålig på att uppdatera nu va så nu ska jag skriva lite i från förra veckan:)


Var i väg och tävlade i Råby regionalt skulle hoppa 1m 1.10 för att det brukar vara så maxat där..Ja när jag skulle gå banan undrade varför jag anmält mig till 1meter kunde lika gärna hoppat 120 tyckte jag..Var ju jätte lågt! antingen var det lågt eller så var banan i Karlshamns sist vi tävlade väldigt hög och jag hade väntat mig något i stil med det? men men..skit samma.. Bra bana som passade perfekt till Chaggy mur i grunden och lite andra läskiga detaljaer under hindrena..men men..


För det första på framhoppingen var Chaggy helt galen!! Han SHOWADE det gör han väl aldrig annars!haha.. Showade slog till mig med svansen på hjälmen då hade han svansen högt vill jag lova passagade och hoppade jämnfota rätt upp i liften jag bara satt och skrattade;)..Många som sa att han var snygg;)..Och det vill jag lova att han säkerligen va med..Men sen skärpte han till sig när jag sa till honom..duktig kille:)..Hoppade kanon fint p framhoppningen..Sen inne på banan var man 2 stycken passade på att rida runt lite och visa runt banan för honom..Dett som är lite coolt med Chaggy är att han är rädd för alla hinder när man rider förbi dom men inte när han ska hoppa sen..Han hoppade kanon fint alltså! Noll fel i grunden då var det omhoppning fick till de första hindrena riktigt bra men sen kom en skit grej..hon som var inen samtidigt som mig på baan stod i vägen !!!! Så jag missade helt avståndet till hindret så det blev ett stopp för när hon flyttade sig såg jag att jag låg riktigt illa på att..Vände på en volt och hopapde klart baan red inte alls som planerat resten av banan..Men Hae jag inte fått det stoppet hade jag i alla fall vrait placerad..Snacka om att jag var irriterad när jag kom ut..Hästen gjorde en kanon runda..men men..That's life man får ta nya tag till klassen där efter..


Gic banan till nästa klass och var en supeer bra bana för Chaggy denna med likosm det händer saker hela tiden mycket svängar blir kortare distanser så man hittar ar avstånd och får inga långa hästar direkt liksom;)..Han funkade kanon bar på framhoppningen verkligen inget att klaga på..Men sen inen på banan skulle jag ha mig ett redigt rapp i rumpan.. Man kan inte sitta och mesrida in på första hindret..Det var vad jag gjorde fick en enkelt touch och min vanliga otur när jag får det..HBommen rllar ner.. Sen var han kanon fin hela rundan! Kom rikigt jävligt in i kombinationen vet inte vad jag gjorde men stor födel med en häst man kan samla mycket kommer man in rikigt fel kan man gå på 2 galoppsprång;)..Gjorde vi med och utan fel dessutom;)..Slutade då på ett nedslag synd många tycker att det ksulel vara kul att se honom i en omhoppning sa dom för han är så jädrans snabb han ligger oftast på väldigt låga tider i grunden och då går han med stora häsar ju..men men..


Kan ju bara säga att så här fin har jag aldrig känt at hästen har avrit på en tävling! Helt suverän att rida känns verkligen som han har hittat sitt lugn eller så..Han är lugn men ändå lite het men hn blir inte spänd om han kommer fel vilket han oftast blir i början på säsongen..Kan inte annat än att säga att jag är hel nöjd och han har aldrig gått så här bra på en tvling:)..


När vi kom hem sen tvättade jag ut hela transporten.Och när den blev ren sen såg man ju att väggarna faktiskt är vita och inte gul/bruna;)..hehe..


Lite bilder som vi tog i går..Bölev bara en på Janiool för han var så stökig så blev inga bar bider..Men skulel ja med vara efetre at ha varit instängd i en box en vecka sedan gått i sjukhage i 2 veckor sen får man ut och springa lite hade jag med blivit överladdad:)..Tack till amma & min bror som tog korten:D 

Av Josefina Lekander - 19 april 2008 18:21

Ja det är vad som hänt under dagen än så länge;)..


Började att rida Armani i dag gick faktiskt riktigt bra han var mjuk ohch fin i traven..Men blev lite spänd i galoppen men men sådant som händer i bland:)..


Häst nummer 2 i dag var Dita hon var men duktig. Kan bara säga så här jag vet hur merediths michael beerbaum känner sig när hon galopperar sina hästar;)..Hon är en väldigt känslig häst inte för mycket ben och man måste vara lätt i handen gäller att hitta den balansen:) Men hon är så häftig lilla Ditan:)..


 Sen var det Natashas tur då..Hon var kanon duktig tog galoppskänklarna helt kanon och näst intill direkt nu med:)..Så kul så:D..Hon blir bara finare och finare i formen nu med:) Kul att man märker att det gr bättre:)


Sen inte nog med det Dita & Natasha brunstar nu med:S..Tycker Armani är jääte kul:S


jaja..Nästa punkt för dagen var att ta kort på Janiool & Chaggy..Tvättade bägge 2 i går..Chaggy aceppterade det emn Janiool var inte glad på mi han var fly förbannad han ville minsann inte bli ren den lilla busen men det blev han..En envis matte;)


Janiool var allmänt jobbig och tradig att ta kort på i dag:S..Ska bli skönt att släppa i hop honom med Picazzo igen så han får leka av sig lite sen ha en större hage att springa i:)..Mne men..Fick några kort på honom den osamarbetsvilliga hästen;)hehe.. Chaggy där emot i dag var läcker att ta kort på..Han ställde upp som modell i dag vilket han aldrig gör annars;)  Chaggy ar glad med för han fick träffa min brors och deras hund dom är typ bästisar nu;)..hehe


Etfter plåtningen blev det en ridtur på Cahggy.. Red bara en liten runda i skogen han kändes lite trött efter i går.. Var ute på galopprundan skulle få ut MYCKET energi på honom och det lyckades jag med.. Så nu är han kankse lagom laddad till Råby i morgon:D.. Där vi ska hoppa 1 m 1.10 men att hoppa de klasserna i Råby det är som att hoppa 1.10 1.20 på något nnat ställe..väldigt stort och maxad + teknsikt svåra banor..men men..bara bra ju:)



Efter Chaggy blev det Picazzo..Jobbade honom en liten stund..Vilka galoppombyten den hästen gör alltså:D..Även fast jag inte tränat det på länge så sitter det stenhårt på honom;)..Duktig pojke..Det jobbiga med honom i dag att han var väldigt stark.. Mne men..That's Life:)


Nu ska jag ner till stallet en runda igen:)..Lägger in bilder i morgon i från i dag hade jag tänktt mig;) 




Av Josefina Lekander - 13 april 2008 23:19

Har vi varit på i dag. hos Oppreva Araber fina hästar de har:)..Det blev ju en stund där..Ett litet minus var att mustang ej var där..men men..hon kommer ju i sommar sedan:D..Ja sen när vi körde hem körde vi inom Eko hittade en mätpine så jag kan mäta mina djur där hemma;)..inte mycket annat jag hittade känns som att man redan har allt liksom:P


Efter Eko körde Vi hem till Nettan på Björkehills vilka fina föl:D..OCh vilken kelig halvbrossa Janiool har så gosig så och rörelser.. Och stofölet efter Perignon är bara wow.. Man liksom finner inga ord tycker jag inte..Väldigt feminin och söt  som sagt wow och rörde sig med..Perignon har verkligen lämnat bra avkommor! Den ena bättre än den andra:).. Hoppas att resterande ofödda föl efter honom blir bra med.. Ska bli spännande att se vad Janiiwa janiools halvsyster lämnar för kul i år:)


Sen var det dax för mina egan blev bara lite mys med dm i dag men det behöver dom det med:).. I bland behöver man komma i från och kolla lite på andra hur de har det:)..Nu blir det väl sängen är en lååång dag i morgon;)


GOD NATT! 


Av Josefina Lekander - 10 april 2008 21:23

Får skicka ut lite gratulatiner nu:)


I dag får vi säga Grattis till Katja Stenberg som har fått ett stoföl u: Joy Natashas mamma stort Grattis till den efter längtade krabaten då hon har gått över flera veckor:)


Sen lite sena Grattisar som jag verkligen glömt sorry:S


 Björkehills Arabians alla avkommor som har blivit fantastiskt bra:).. Alla efter den fina hingsten Perignon Al Amar..

BA Khaliyaan u: WW Karmenzitaa

BA Jamiil El Amafa u: Janeefa

BA Michalya u: Madheera Al Amar

   Bäst tycker jag personligen om Jamiil kan det vara för att det är Janiool halvbror?;)


Sen ett stort Grattis till Ulltorps Arabian till

UA Ela Efedra e: Perignon Al Amar u: Egifasella


Grattis till alla fina bäbisar:)


Nu till mina pållar i dag:)..


Började med att rida Armani i dag han har vilat upp sig nu i 3 dagar men man märker att ahn var liksom inte 100 % pigg i dag ändå..Tar nog tid för honom att återhämta sig..Men men..Red på cirkusplatsen lite han var jätte duktig där nere..Vart var det i Lördags;)..Jädrans hästar;)..men men..Han gick i alla fall bra i dag..


Sen var det damps tur med andra ord Picazzos red även han en runda på cirkusplatsen han är ju inte jobbad något sedan korsförlamningen men gud vad han var duktig! Han brukar ah lite problem i höger galopp att arbeta liksom inget alls i dag..Hoppade några språng på cirkusplatsen med..I början var han halvlat men desto högre hindret blev desto piggare blev han så jag slutade i tid innan han fick en brall attack;)..


Sne skulle jag rida Natsha hae jag tänkt mig..Kunde jag bara glömma hon sprng i väg när jag kom och drog med sig Dita så hon kom ju inte heller..Blir man inte arg då..Så jag tog Chaggy i stället han kommer i alla fall;)..


Red ut en runda på honom han funkade vääl som vanligt hyffsat bra:P..Pigg som ttans bara men men..Nr jag kom tillbaka gjorde jag ett försök till med tjejrna ingen som ville komma..Så glad var jag då vill jag lova;)..menmen..That life..


I dag var Beterinären ute hos Janiool hanfick en spruta sen så togs det blodprov på honom som jag postade i väg sedan till Helsingborg:)..Stod och bortsade på Janiool i morse han stod och tyckte att det var så mysigt så:)..Lilla Lalle Lus:D 




Ovido - Quiz & Flashcards