Alla inlägg under juni 2010

Av Josefina Lekander - 2 juni 2010 07:55

Bilder i från Sölvesborg på Picazzo..Som hellre ville sitta i bilen än att stå utanför;)


Bild nedanför på ägarinnan & hästskötaren:)

     

Av Josefina Lekander - 2 juni 2010 07:42

Ja nu har Vi varit i väg på Unghäst tävlingar förra veckan.. Både på Tisdagen och Torsdagen..



På tisdagen hade Vi zebban & Janiool med oss..


Janiool gick 90 & 1m alltså Janiools första 1meter och första tävlingen han går 2 klasser..Jag är hel nöjd med Janiool trots blåsigt och regningt så skötte han detta kanon!


I 90 in la jag honom lite nära en oxer så ett riv och sedan var sista hindret med en planka så han fokuserade på plankan och slömde bort att det låg en bom över så ett ner till men jag klagar inte var endast 2 nollar kan tilläggas i denna klassen..Sedan i 1 metern var han kanon fin! Enda skitet som kom var in i kombinationen han uppfattade inte att det var två hinder så han sprang förbi b-hindret men sedan skit fin när jag tog om det. Annars helt felfri på hinder kändes super fin och fick bra språng. Roligt att lille plutten klarade av detta fint med! Hoppade vatten matta utan att blinka och lite saker som stod under hindrena. Rätt roligt att se när han var så vinglig i Karlskrona och här gick han jätte stadigt! Roligt!'


Zebban gick två 1 meter även han väldigt fin! Han har nog aldrig känt så här fin på en tävling..Felfri första 1metern kollade inte ens på vattenmattan! kul! I andra 1 metern blev det lite trångt i kombinationen så ett ner på b hindret. Men som sagt skit fina bägge två! Roligt!



Curre gick på torsdagen där det inte alls gick som planerat.. Jätte fin på framhoppningen bara flög över allt han var lite busig och skuttade lite sedan inne på banan hoppar han 1,2,3 stora språng sedan kommer jag emot 4:an då står han emot lite sedan tar tag i hindret går av och får inte med sig bakdelen i språnget så han åker igenom hela a hindret då detta var en kombination.. Sedan ville han inte alls tänkte jag atr 1:an på utvägen då bjuder han emot det sedan lägger in en tvärnit så han åker in i detta med.. och Curre stannar inte! Men nu har jag nog kommit på vad felet är..Han gick ju inte helt 100 i Karlskrona heller en dålig runda för Curre är typ 8 fel;)..Sedan kan hästar också ha dåliga dagar..Men lördagen innan han skulle på tävling i Karlskrona så var Vi ute en runda i skogen då la han ju av en jätte brall och hoppade åt sidan åkte ner med bakänden i ett djupt dike och höll på att slå runt men jorde aldrig det. Stackarn har väl sträckt sig! Kom och tänka på detta med lördagen för några dagar sedan man tänker ju kankse inte så annars liksom..Men nu har Curre fått en lugn vecka och började skritta honom lite i går så det var läka i hop ordenligt:)..Pratade med Ingela som jag tränar för och hon trodde också det kunde vara en sträckning och den kommer när han tar i eftersom han fick 3 stora språng på banan i tingsryd sedan började det väl göra ont..Jaja detta är sådant som händer och man behöver att d   et går dåligt i bland de är ju faktiskt också levande varelser:)

Av Josefina Lekander - 2 juni 2010 07:29

I början på förra veckan fick grabbarna & Tjejerna löshoppa lite dock inte Zebban & Janiool då de skulle tävla dagen efter..


Många av hästarna blev en riktigt överaskning när de löshoppade!!:)


Mackan började nu helt plötsligt komma på hur man skulle göra och vilka framben han fick!!


Toppan har inte riktigt kommit på det men över kommer hon ju men tar nog någon gång till hon är ju i alla fall rädd om sig..


Key var väl bland de större överraskningarna när han bara flyger över och är skit tuff på hinder! Ligger ju nästintill med huvudet mellan frambenen! Detta vr en riktigt suprise kommer nog bli en riktigt bra häst med rätt ridning..


Joker han hoppade också helt okej över inte som de andra men han hoppade och verkade tycka att detta var skit kul! Han gasade loss ordentligt i hörnen:)


Cola fick vi tyvärr inga bilder på men hon hopapde glatt den damen också:)


Sedan kommer vi till Picazzo..Denna hästen hoppade bomstöden ut! Utan att ens anstänga sig! Var väldigt kul att kolla på detta måste jag säga! Bara det att jag har förmodligen lovat något jag inte kan hålla..Trodde aldrig att han skulle hoppa stöden ut så jag lovade Jane att gör han det med lätthet ska jag rida 130 på honom i år..Och kommer jag att kunna hålla det?:P..haha


Sedan hade Vi Curre till sist..Han var helt galen och pep och hoppade omkring..Han tyckte nog detta var skit kul! Bara det att han hoppade oxern bak och fram försökte ställa mig framför och vifta men fick kasta sig undan i sista sekunden..Han tyckte nog inte att det var tråkigt att bli löshoppad i alla fall!?;)


MACKAN:

           


TOPPAN


         


Golden Key


     

Joker


         

EXCEL PICAZZO


         

CURRE


   

Ovido - Quiz & Flashcards