Alla inlägg under november 2008

Av Josefina Lekander - 27 november 2008 19:59

Ja denna veckan har det hänt mycket här nere i stallet:)..I tisdags så var hovslagarn här och det intressanta var hur meeditrina skulle reagera hon reagerade inte så bra sist hon blev verkad..Men tro det eller ej hon var kanon duktig:D:D..Blev så glad när hon skötte sig galant tror till och med LG var impad jag har skrämt upp honom med allt möjligt att hon troligen skulle vara jättte stökig och allt;)..hihi..mn icke då..Janiool fick sig n verkning och Picazzo & Chaggy en helskoning..


Onsdagen var jag ute med Chaggy och Picazzo en runda i skogen var så härligt väder alltså:D..Det trivs jag i typ -1 grad och vindstilla så gutt att rida i:D..


Torsdagen var det sprutdax för de små pållarna alla fix vaccination mot boulism + vanliga Meeditrina har börjat sitt grundvaccin emot botulism..Unghästarna skötte sg kanon annat var det med de stora..Fast Picazzo har blivit bättre och bättre emn Chagy värre och värre skit fjantig varhan alltså..Men han är bara fjantig med ibland bryr hansig inte alls och i bland bryr han sig as mycket..men men..thats life..Nu blir det några dagars vila för grabbarna:)

Av Josefina Lekander - 20 november 2008 13:02

Fick det bli i stallet i dag blev lite stressigt liksom..men men...hann att rida alla 3 innan det blev mörkt ändå;)..


Började med Chaggy var först ute och galopperde en bra runda med honom så han fick av sig en massa energi sen så red jag till Cirkusplatsen och hoppade honom några språng vilket han var hyggligt bra på..:) Så han kändes nöjd och jag nöjd efter vi vra klara:) Så har han fått springa av sig lite energi och jag lovar att det behövde han;)


Sen var det Janiools tur tog en tur emd honom i skogen..Han är så rolig den hästen för sedan jag började galoppera honom så vill han inte göra annat än att galoppera ska man trava så börjar han galoppera så saktar man av börjar trava igen men han ska ändå galoppera;)..Sen när han får galoppera sen blir han så glad så han hoppar och studdsar bockar brallar hel galen därför jag tycker om att rida honom;)hehe


Sen var det Picazzos tur blev en lite mindre runda för honom i dag just för han ingen träningsverk skulle få;)..Men han skötte sig fint och var lika pigg och fräsh som vanligt:)


Medditrina tog jag en liten säng med på grusvägen i dag och gick in i Janiools och Chaggys stall skulle vänja henne vid det för där inne ska hon ju snart stå fast tror hon missade fåren i dag;)hehe

Av Josefina Lekander - 19 november 2008 12:58

Har det varit i kväll:)..


Först så red jag Chaggy skrittade ner till cirkusplatsen för där är ändå lite belyst på kvällarna och han gick verkligen skit..:(..Var så arg på honom vill jag lova men men..Ingenting funkade speciellt inte galoppen men emn dom är så vissa dagra och nu börjar ju kylan sakta smyga sg på då får man passa havren på honom;)..


Janiool fick sig en vilo dag:)


Picazzo fick följa med på träningen som vanligt hoppade han och studdsade "lite" fast i dag bankade han rätt i väggen 3 gånger på en långsida Conny undrade om han ville ha uppmärksamhet sen tyckte dom att han borde ha Gummiskor så han inte hördes så mycket;)..Sen på själva hindrena hoppade han kanon bra sen han kändes kanon i sprången och i kombinationen kände man verkligen hur han tog i..Så häftigt:)..Tycker om den hästen:D..Sen att han har spöken i huvudet det är en annan femma;)

Av Josefina Lekander - 17 november 2008 17:41

Än så länge som detta händer:P.


Var ute och red Picazzo damp i skogen;)..Kom vid trollsjön och galopperde när hästen tvärvänder och jag sitter i andra tankar gissa vad jag hamnade?;)...På marken så klart tänkte att jag får inte släppa honom för det är för långt och gå hem och det orkar jag inte;)..hihi..Men han var helt cool bara satt upp och re di väg igen..Men han är ju faktiskt väldigt fin att rida måste jag säga stor skillnad på honom:)..Det är likosm lite liv och så i honom:)


Sen var det Chaggys tur han funkade rätt bra bara att han vill dra i väg hela tiden men det har ju sina anledningar med kankse:..men men..får ta tag i den saken helt enkelt svårare är ju inte livet;)


Red även lilla Janiool som sköter sig rätt bra förutom i galopperna då han får damp;)

Av Josefina Lekander - 15 november 2008 08:46

Redd Chaggy och Janiool på morgonen inann jobbet:)..


Janiool skötte sig bra han har börjat bita tag i betet bara så får ta och göra något åt att..Men annars är han faktiskt fin och rida måste jag säga..Rolig herre det:)


Chaggy tog jag en runda i skogen han skötte sig fint..Han skulle testa mig en deel då jag sälv inte ridit honom på några dagar då jag har haft en prao elev..Men det funkade inte för Chaggy;)


Skulle ridit Picazzo på eftermiddagen men det spöregnade så var bara att plocka in alla hästapållarna;)

Av Josefina Lekander - 14 november 2008 17:38

Men så blir det de dagarna man har hjälp:)..


Jag  vill först och främst tacka min prao elev Josefine för en jätte bra period:)..


Hoppas att du haft kul nere hos mig och mina knäppa hästar:)


Tyvärr var det ett så tråkigt väder ute:(..Vi red ut en runda på Picazzo och Chaggy sen vara vi lite blöta bägge 2:)..Men dom skötte sig bra förutom att Picazzo har damp när han är ute med någon annan:P..


Sedan när jag körde hem Josefine så kollade jag på deras  avkomma efter Chaggy som är undan deras dartmor ponny han är född 17 maj i år:)..Lilla Hillman så liten och söt alltså:D..Nyfiken var han i alla fall..Super gosig verkade han vara:D

Av Josefina Lekander - 13 november 2008 08:48

Var ute med Chaggy och Picazzo i skogen..Min prao hade Chaggy:)


Picazzo har damp den hästen när man är ute med bägge 2 han hoppar och far sparkar. han är helt enkelt som en gunghäst;)


Red Janiool i dag med.. Var kanon fi i skritten och traven sen skulle jag prova att galopera i dag herre gud;)..Han bock hoppade som fanken tur att han är mjuk i rörelserna för det känns sm sagt inte när han hoppar runt så;)..Han har umgåtts för mycket med Picazzo helt enkelt;)

Av Josefina Lekander - 9 november 2008 08:42

Hoppade Chaggy och Picazzo i dag lite..


Blev lite gymnastik hoppning med lite låg studs och lite högre studs Picazzo skötte sig kanon bra han tycker verkligen att det är super kul att hoppa:)..Han tänder till fint på hindrena man blir så glad när man hoppar honom<:)..


Mindre glad blev jag när jag hoppade Chaggy..Vilken katastrof blev bara förbannad på honom visserligen är han inte hoppad på någon vecka men han behöver inte bete sig illa för det och sticka och härja med mig..slutatde rätt så kvickt med honom..Inte alls nöjd för fem öre alltså:(..men men..så är det ibland med..


Janiool skrittade jag lite nere på gården ska försöka ta någon dag i framtiden och rida ut med den lilla gossen;)..


Sen fick hästarna en sak var i dag som var kanon fina:)..Filip hade gjort en present till dom kanon fina skyltar till vraje häst:)..I ek :D..Snacka om at man blev glad:)..Tusen tack Filip:):)

Ovido - Quiz & Flashcards