Alla inlägg under augusti 2008

Av Josefina Lekander - 31 augusti 2008 21:55

Har vi varit på i dag..Tog typ 2 timmar att ököra dit..och hade jag veteta att tävlingen skulle gå så sakta som den gick hade jag inte åkt så tidigt för åkte halvåtta i morse  kom inte hem fören 7 på kvällen..heöt kasst ..Och hade jag vetat hur dåligt det skulle gå hade jga inte heller åkte dit..


Behöver verkligen nu att träningarna kommer i gång..För Chaggy gick som en tattare i dag..Han gick ju individuellt och i laget och han SKA gå nolla i desse klasser men icke tt han gjorde det..Pinsamt när han går högre annars och inte en kan nolla o 1 meter..lir irriterad både på mig själv ovh honom..Men han var lite seg i dag med..Sen gick han först en idividuell sen en lag hoppning grund som ändå låg på 9 hinder + en omhoppning efetr på typ 6 hinder så är fakitiskt 3 grund omgångar om man slår i hop alla hinder och dom hinner segna till emellan..Men bara hem och träna och härja..Bara att ta nya tag!


SOm sagt kom hem sent tur att man mockar och fixat allt i morse;)..Tog in Ialisha och red henne..KANON DUKTIG var hon! Red henne i hagen hemma och hon var kanon fin både i skritten och traven och galoppen! Tog galoppfattningarna direkt och så kortar sig själv kanon fin som sagt..Så stolt över henne i dag:D..


Sen tog jag en runda på Janiool är sista gången nu ska han stå 1 månad minst och vila ska bara  väg och löshoppa honom lite hade jag tänkt mig:)..Han skötte sig kanon i både skritten och raven skrittade fram runt stallet ur på cykelbanan och all trafik sen kom jag ner till stallet igen..Hästen bryr sig inte om trafiken..Kanon skönt alltså! Sen galoppen var han kanon i vänster sen höger tjabbade han i för han har alltid kunnat höger fattning men icke i dag vad är höger galopp avrd et typ..När han väl kom in i galoppen var han lute jobbig i den..men men..NU får han stå se om mhan skärper till sig;)..


Picazzo fick sig en vilodag..dels sitter skorna löst så får spara lite på dom jue:)

Av Josefina Lekander - 28 augusti 2008 21:45

Kan man lugnt säga att det inte är..Har därför inga särskilda förhoppningar på söndag då jag ska tävla..


Nå ja..Skulle ut med Ialisha och rida en runda i skogen..Har ju regnat endel och leran och vatten pölarna är såååååå farliga;)..Red upp för en uppförsbacke hästen knallade på sen vra icke jag beredd på att hästen skulle bli rädd för en sak som hon typ stod på hon tvär vände och jag satte mig i en ler pöl! bBlev riktigt irriterad för bleb dyngsur på rumpa pch ena benet och detta var första hästen på dagen kan jag ju säga med..Lagp kul att vara blöt resten av kvällen!hehe..Resten av rundan gick bar sedan och nu hade jag lite mer vilja att hon ksulle igenom dessa ler och vattebn pölar så var det bara..Men hon är lite ful den damen för allt kommer utan förvarning;):.hehe..


Sen var jag ute en runda i skogen med Chaggy han skötte sig bra satt och försökte arbeta honom lite men var alldeles för mycket energi i honom...men men..finns ju flera dagar:D..


Sen var den Janiools tur..i da var den killen riktigt förbannad vansinnig på allt på sadel och träns och ja allt som sagt..Han är en liten fjant i bland den grabben;)...hehe


Blev en tömkörningsrunda för Picazzo jag har inte vant mig vid detta plötsliga mörkret ännu..Det blir faktiskt mörkt vid 8 och inte elva som det blivit innan;)..hehe..Börjar fatta det nu i alla fall..:)

Av Josefina Lekander - 27 augusti 2008 21:40

Kom ner till stallet nu på eftermiddagen..Planerade att rida alla hästarna..men blev lite ändrade planeringar..


Ialisha var den enda som jag till slut hann att rida..Hon skötte sig kanon:)..Hon blir bara bättre och bättre den damen:)..


Sen som sagt så skulle de andra ridas men Fridas häst i stallet fick kolik så tyckte att jag behövde vara lite moraliskt stöd åt henne i stället för hästen mådde inte alls bra och veterinären var där..Så tyckte hon behövde lite sällskap när hon skulle ut och gå med den och så..


Men skulle ju ta in resten av odjuren i stallet..vet inte hur jag lyckas men lite stressad och irriterad på chaggy springer han på mig på något vänster så jag darr rätt ner på grus vägen! Snacka om at göra ont! Skrapade bägg händerna som resulterade i 3 stycken krokiga fingrar sen en skrapad höft och ett skrapat knä..Ja aj..Lite arbetsskador får man räkna med;)..


 Fridas häst blev i alla fall bättre senare:D

Av Josefina Lekander - 25 augusti 2008 21:58

För en gångs skull;)..hehe


Röjde runt lite i stallet i dag faktiskt var skönt att få i ordning där:)..Hängde ut de täckena som hade blivit blöta ute och vips var de torra:D..


Sen var det att rida..Började med Ialisha hon var jätte duktig i dag fin i galopperna och allt sådant..Kanon duktig red henne över vägen och så med utan problem kom en buss med och hon blev typ inte rädd:D Duktig flicka den:D


Sen var det Janiools tur..HAn fick lite damp när jag satt upp i dag han har börjat med det nu när han har llite balans;)..Red faktiskt långa vägen upp i skogen i dag som går mycket vid trafiken..Kanon duktig var han rörde inte en fena när det kom motorcyklar och sådant:D..Han är så duktig så..Red en runda i skogen sen..Fin i galopperna och så..Är så nöjd med honom så..:)


Red sen Chaggy en ruunda nu på kvällningen en runda i skogen han var rätt pigg men lagom pigg så det är ju skönt det:D..Duktig han med..


Picazzo fick en vilo dag..Hans skor är som kastanjetter eller hur det stavas:P..Hänger löst i alla fall måste få tag på hovslagaren i morgon alltså:)..

Av Josefina Lekander - 24 augusti 2008 22:02

med sådant jädrans regnväder..Blir ju inget vettigt av att..Hästarna vill inte gå ut eller något ju:(..


Men men..åkte upp en runda til Nettan i dag och kollade lite..Gud vad Janiools halvbror Jamiil rör sig alltså!! Cool är han:)..Sen Michayla rör ssig inte heller helt fel..Men det går inte att jämnföra någon med Jamiil typ..Han är extrem den grabben..Sen visade Grazyyna upp sig för första gången i dag;)..hehe..Har aldrig sett henne röra sig så..Häftigt och villken attityd! Har ite sett Galathea på länge heller..Men sådant sött fint feminint huvud och faktiskt rätt välväxt för att vara 1 år och bra i ryggen likosom med..Bra överlinje tycker jag..för att inte vara äldre..:)..Sen Perra var ju hemma nu med .. The King is back! Han såg fin ut och rörde sig fint ute i hagen med trotts att det var blött;)..hehe www.bjorkehill.com

Sen åkte vi till hästarna på bete var och gosade med Meeditrina lite...Så fin är hon:)..Ångrar inte en dag att jag köpte henne..Hon kommer att bli en liten Mys den hoppas jag:)..Och STOR är hon u..Skit stor för att bara vara 1 år..

Sen får jag säga Grattis till Black Arabians som fick så fina placeringar med sina fina svarta arabhingst Tristin BP ( klassvinnare, unghingschampion, winner of most classic head & Best in Show) och Treves Jasmin(Klassvinnare & stochampion). Tycker att det är jätte kul för Kathleen som visade bägge 2 själv och fick desse fina placeringar! Grattis Grattis!www.blackarabians.se

Av Josefina Lekander - 23 augusti 2008 21:40

Det har det verkligen varit i dag! Bara en massa regn och mindre kul var det att vara på Cirkusplatsen och hoppa hästarna på en klubbhoppning..


Men men..Var ju bar för Chaggy att få gå i regn han som brukar fjanta med det ibland...

Kan inte annat än säga att jag var där för att få några bra rundor på hästarnma infö lite mer viktiga tävlingar..och det fick jag:)..


I 90:in så gick Chaggy dubbel nolla kom på 2:a plats..Skötte sig kanon:)..


Likaså Picazzo var dubbel nolla skötte sig med jätte bra faktiskt hoppade ju på nytt bett;)..hehe..


I 1 metern var det redigt blött och pölar inann en del hinder..Chaggy skötte sig kanon! Brydde sig inte det minsta om vattnet bara fokucerade på det han skulle göra..Fick ett litet missförstånd in i kombinationen bara så ett nedslag men annars var han fin:)..


Picazzo gick dubbelnolla skillde endast 1 sekund mellan 1:an och honom men men..Jag var bara där för att rida igenom mina hästar inte för placeringar för det ska man jaga ute i stället;)..


Picazo var nära ett stopp i första klsssen..Han är ju såå fasligt rädd för paraply och det var på publiksidan och där var en massa paraply den mannen har en underlig förmåga att fokusera på allt annat ibland;)..hihi..

Av Josefina Lekander - 22 augusti 2008 21:53

efetr att jag kom på att jag hade en tandläkartid i dag..Hatar verkligen tandläkaren men jag klarade det:D..hehe..SKulel ju jobba sen..Så blevv bara 2 hästar i dag..


Red Picazzo i skogen i dag..helt galen! Hade pelham på honom och hästen stod och studsade på stället och slog samtidigt som en gunghäst..Sen stack han iväg..Dö fjantig..Hur hade han blivit med vanligt bett ute då?;)..hehe..Galen kanske?;)


Blev en uteritt runda med Chaggy och fast jobbade honom med..Han var ,ycket lugn och sansad i dag faktiskt..Rätt skönt det med..

Av Josefina Lekander - 22 augusti 2008 21:22

Har lilla  Lalle Lus blivit i dag:).. Var i väg i ridhuset i morse red faktiskt i ridhuset med en liten runda för att se hans reaktion första gången han blir riden ju i ridhus ju..Sen behöver han last tränas lite med:)..


För det första gick han rätt in i transporten både dit och hem kanon duktig kille:)..Kanon duktig att gör i ordning va liksom stilla han är ju aldrig iordning gjord på det viset innan..Sen fick han lite små ryck och hopapde och studade när han fick sadeln på sig tur att man ser sådant inan man sitter upp;)..hihi..Måste säga att han skötte sig kanon bra för att vara första gången helt prickfritt med höger och vänster galopp med:)..Löshoppade honom några språng med..Den killen ligger högt över hela tiden kan jag ju bara säga...Han är ju inte i med frambenen i alla fall;)..Han har förbättrat galoppen sen vi var och löshoppade honom i våras i alla fall..Men han har fortfrande lite problem med första hindret men det reder till sig..Han tog ju faktiskt och klippte en bred oxer i dag på 1 meter och säkert så bred med..Stilla stående;)..hehe..Duktig kille det:)..


Sen blev det Chaggys tur..Tog en tur ute i skogen..men ack så jobbig han vra i dag:S..Het och ville inte något så efter jag flyttat honom lite och han bara var laddad så var det bara så där varsågod och spring..Ibland får det bli lite sådant oseriöst med;)..


Ialisha stod näst på tur..Gick med henne över stora vägen och så upp..KOm motorcyklar i full fart med Pian var så duktig..Kanon duktig uppe i skogen med! Lite mer spänd i tarven i skogen med mer och kolla på + att det är ju hårdare underlag..Men galopperna var hon kanon fin i! Galopperade på bra med var ändå rätt samlad eller hon samlade sig själv..Jätte nöjd med henne!


Sen var det Picazzos tur..HAns skor sitter redigt dåligt nu alltså..eller det klirrar om dom så får spara så de sitter i morgon i alla fall;)...Red honom i ena gräshagen..Och gud!! Ville bara ställa in hästen så jobbig och tjabbig..Han ska jobbas igenom ordentligt en dag! Märks att han stod när vi var i halmstad i helgen!! Usch säger jag bara..Han börjae väl reda sig något emot slutet men han är ju så stark och jobbig och bara drar i väg..Blir så arg på honom..Och på allt detta så när jag ska tvätta av hästen sen slår han upp frambenet i vaden på mig..Gissa om jag blev ännu mera arg..men emn..


Tänkte rida ner bägge 2 till Cirkusplatsen i morogn de ska ha klubbhoppning där klubben i stan så tänkte hoppat bägge 2..Är ju 2 stycken lulla runt klasser..ska hoppa 90 och 1 meter..Just för CHaggys skull för han behöver hoppa igenom en bana tils nästa helg då hans ka gå i laget.Så då spelar inte höjden någon roll är ju bara så han inte flippat efter helgens utställning då han blev lustig efter Blommeröd..sen Picazzo kan ju likagärna hänga på så får jag 2 hästar rida på en gång;)..Tar ju inte mycket längre tid:)

Ovido - Quiz & Flashcards