Alla inlägg under mars 2007

Av Josefina Lekander - 27 mars 2007 20:59

Hopptränade med Picazzo i går..Han va jätte fin..Går verkligen framåt med hoonm..Hoppade 3 kombinationen helt utan problem..Märks att när hindrena kommer upp börjar han koncentrera sig..Kul tycker jag att han utvecklats..Chaggy jobbade jag lit i går och red ut en runda i dag..Han har varit fin bägge dagarna..

Av Josefina Lekander - 24 mars 2007 22:25

Ja då börjar det närma sig betäckningsdax för Chagal..Ska bli intressant..Jobbade "Chaggy" lite på cirkusplatsen i dag. Han gick faktiskt väldigt bra. Behöver fila lite mer på galoppbytena..Han gör dom riktigt men det jag har problem med är att han läser av mina tankar och gör bytet när jag tänker på det..Knepigt det där..men men..Picazzo fick vila i dag..Var tvungen att åka in med min mobil till KArlskrona..Har ju tappat den i vattnet så fick bli en ledig dag för honom=)

Av Josefina Lekander - 22 mars 2007 22:27

Tränade med Picazzo i dag..Han hoppade rikigt fint måste jag säga..Han blir bara bättre för varje gång och det känns verkligen att det går framåt=)

Chaggy och jag tog oss en runda i skogen..Lika pigg och framåt som vanligt.

Av Josefina Lekander - 18 mars 2007 16:25

Förra Lördagen var vi i Olofström 1.00 & 1.00 Chagal skulle egentligen gått där men han var lite svullen i sitt ben han slog i en bom några dagar innan. Men det är sådant som händer. Picazzo nollade i alla fall grunden och sen 2 nedslag som var helt mitt fel i omhoppningen och 1 nedslag var funktionärerna fel dom började kratta när jag kom emot sista hindret i omhoppnigen så han blev rädd och tappade lite fokus och rev. Men sådant som händer. Slutade på en 6:e plats. Var endast 6 stycken av typ 28 som kom till omhoppnig så det var ju rätt kul=)

Vi var i väg med Picazzo i Lördags i Snapphanarna. Han gick 1.05 & 1.10 han fnkade väldigt bra. Har aldrig varit så bra på hinder. Visst var det något onödigt nedslag och sen att han fegade lite på kombinationen men det tar vi tag i på träningarna nu=)..Får väl ta och bygga mig ett "kohinder" med som dom har i snapphanarna eftersom an rev på det hela tiden;)Sen fattar jag inte i kombinationen att han lyckades lägga in 2 galoppsprång han är ju trots allt runt 166 det lyckas inte ens den lille med..Men han lyckas med allt den store lunsen..=)

Sen var det Chagal´s tur i dag på Tingsryd. Han gick 1.00 & 1.00 meter hans första tävling för i år. Han var väldigt fin. Lite spänd över vissa hinder men det kan jag ta. Han var sådan i början på förra året med men blev mycket bättre när han gått lite. Är jätte nöjd med honom också. Blev 2 nedslag i varje klass.Nedslagen kom ju när han spände sig lite men var många som tyckte att det var 2 fina rundor=)
Synd bara att han blir lite spänd i vissa lägen sen väldigt het med..Han tycker ju att det är så kul:)..Men blir nog bättre nu när man kan träna ordentligt och så..=)

Har film i från alla tävlingarna med:
Olofström: http://www.zippyvideos.com/6919055536778086/excel_picazzo/
Snapphanarna: [/i
http://www.zippyvideos.com/1000677366778266/excel_picazzo_snapphanarna/
Tingsryd:
http://www.zippyvideos.com/9049530816778196/cc_chagal_i_tingsryd/

Ovido - Quiz & Flashcards