Alla inlägg under maj 2008

Av Josefina Lekander - 31 maj 2008 13:16

Nu har jag varit riktigt dålig på att uppdatera bloggen så nu får jag ta lite so jag kommer i håg helt enkelt:Phehe


Var på tävling i dag med Picazzo. Hans första tävling sedan oktober och då gick han förjävligt alltså..men men..


Var en Lokal hoppning i snapphanarna 90 1 meter hade jag tänkt tt hoppa på honom.. Banan var hyffsat lätt bara den att det fanns med en pulvermangravi 90:in so sista hinder..Det har aldrig Picazzo hoppat inann..men men..


I 90:in fick han tt stopp på hinder 5 han låg fel och den ställer ju inte upp i onödan tyvärr..Sen så kom ju sista hindret blev ett stopp först sen fick jag ner honom;)..hehe..Så nu har han hoppat det med:) Men han skötte sig bra annars med tanke på att jag fick alldeles för lite framridning..

 I 1 metern så gick han faktiskt riktigt hyffsat måste jag säga..Han fick ett nedslag ett hinder som låg för nära graven;)..Sen stannade han 2 gånger på ett hinder som han inte ens tittade på..iriterade sen hoppade vattenmatta och kombination utan några problem..Han är rolig han Picazzo..Men man märker att man ridit Chaggy mycket nu för det är en helt annan ridningg på Picazzo och jag har verkligen inte ridit in mig på honom ännu..mn det blr att träna träna:)..Är i alla fall nöjd med fjanten för dagen:P


I morgon är det Chaggys tur 1.10 ska vi hoppa då:) 


Av Josefina Lekander - 25 maj 2008 00:10

Det var Vi på i dag:)..BLev ingen film då mamma inte var med och agerade som filmare;)..


Chaggy kändes jätte fin på framhoppnigen till första klasse.. En 1.10  sen inne på banan var han kanon fin med:)..FRam tills jag gjorde en sak som Conny sa att jag absolut inte får göra..sitta och ta i honom..Han fixar det själv jo då fick jag ett stopp..Eller hästen hade hoppat men ondigt att han skulle slå sig..Var ett hinder med ett plank och en 50 skylt i mitten kanske tyckte Chaggy att det gick fortare än 50 och var tvungen att sakta ner;)..Skämt och sidor..Genom resten av banan var han verkligen kanon fin! Han har aldrig känt så bra inan luftiga fina språng var faktiskt inte bara jag som tyckte det:)..Är super nöjd med min lille kämpe:)..


I andra klssen så var han riktigt besvärad av något som bet honom så han vra i ofocus på framhoppningen och även inne på banan..Behöver jag berätta hur det gick? Ne precis..Någon som vet någor bra flugmedel Chaggy är ju så känslig:S


Red Picazzo en runda nu på kvällen..Han är en riktigt fåntratt den alltså..Var en båt som stod på en tomt som han var rädd för i går..Men den var han väl ännu räddare för i dag när de dessutom hade flytatt den! SÅ han stod och hoppade och studdsade som en gunghäst..Blir trött på honom ibland i sådana lägen;)..


Nå ja..Nästa vecka är det Lokal/regional tävling på Snapphanarna:) Med Picazzo och Chaggy då:)
Av Josefina Lekander - 24 maj 2008 23:37

Gäller det ska till mörrum på regional tävling och visa min lila häst med oehört ojämna resultat;)..haha..Hoppas att han går riktigt kanon i morgon så man kan knäppa till några på näsan det behöver en del i bland;)


I kväll höll Chaggy på att tramsa i skogen med myggen när jag var ute och red min lilla fjant men han är så rolig att rida:)..


Picazzo ska jag försöka få tag på en fårskinns gjord i morgon till för jag vill helst inte rida honom barbacka det har jag redsan gjort och han lever rövare då står och stegrar och fjantar;)..Har redan beställt en genom jobbet med behöver en till en vanlig gjord med..Får ju klippa den som ska sitta på magplattan ju:P..


Har anmält herrarna Chaggy & Picazzo till Snapphanarna nästa helg..Picazzos första tävling sedan oktober förra året;)..Ska bli spännande om han ska sköta sig eller vad han ska göra den galning.Anmälde Picazzo till 90 & 1 meter han ska baa få lulla runt i sådanan klasser i år hade jag tänkt och ta Chaggy lite högre i år.. Chaggy ska hoppa en 1.10 på söndagen tar bara en klass med honom med faktiskt hästen ska ju hålla som sagt;)


Nu fr jag hoppaas att allt funkar i mrogon:) 

Av Josefina Lekander - 22 maj 2008 00:01

För lilla Excel Picazzo i dag som blir 11 år;)..Han börjar ju bli gammal  men ung i sinnet..Han är mer unghäst än vad 3 åringarna på inridning är;)..hehe

Av Josefina Lekander - 21 maj 2008 23:33

Med Chaggy i dag:)..Han funkade hyffst bra..HAn är väldigt beskymrad av myggen och knotten:(..Lite tardigt så han blir ju väldigt het och så emellan åt..Men sen emot slutet när han började bli lite trött så blev han fin..Men han blir helt galen i bland bara;)..Han hoppar och studsar och skruvar sig varje gång när man har hoppat klart en grej och ska på nästa typ..Skit jobbigt sen efter vissa hinder så drar han huvudet rätt upp då tar ju martingalen emot så då blir det ett litet kvär stopp nästan efter hindret:P..Frågade Conny var det kunde bero på för han gör aldrig så på tävling alltså hoppar och så det gör han när man ridit klart banan.. Han sa att det kunde bero på mig att jag var mer focus men sen även att hästen var det. endel hästar är alltid  hoppiga och studdsiga när det är träning och man hopar på hemmaplan medn sedan aldrig på tävling..Coolt;).Sen det med huvudet kunde heta hästar göra när de tr i på ett språng varför visste han inte riktigt endel bara gör det..Chaggy han är speciell han;)

Av Josefina Lekander - 20 maj 2008 23:29

Har gjort den första träningen i år med Picazzo:)..Han funkade faktiskt hyffsat bra måste jag säga:).. Nackdelen nu när han fäller är att han får super lätt skav och så denna gången med av magplattan fick han jätte skav ju:(..Så det blödde då får man riktigt dåligtsamvete alltså..men mne..Ska försöka köpa en fårskinns tunnel till den lilla babyn:)..Han funade väldigt bra på marken faktiskt men i hoppnigne är det lite olator som ska bort på honom igen;)


Veterinären var här i dag med.. Ditam Jay Z och Janiool fick spruta och jag fick en hingst mindre och en valack mer;).. Armani har lbivit valack nu men ha verkar inte må dåligt av det för han far omring i hagen men det är ju bra så länge han rör på sig:).. 

Av Josefina Lekander - 18 maj 2008 23:23

Då har man varit i sölvesborg i dag på regional tävling hoppade bara en 110 hoppning. Synd att man inte kunnat tävla 120 får bli nästa år var Agria hoppet där och Royne Zetterman hade varit stildomare i hoppningen:)..Kul kul..Men det får vänta ett år:)..


Han var fin och bra på framhoppningen inte för het eller något.. För övrigt var det den första tävlingen i år på gräs med det har han haft problem med innan att gå på gräs alltså;)..Fick några bra språng på framhoppnigen..


Sen inne på banan så var han och knackade i de 4 första hindrena tror jag med inget allvraligt så sen fick jag börja rida lite kom jag på;)..Sen när jag väl gjorde det kändes han KANON! kom fram till hinder nummer 8 näst sista i grunden det var en bank han har hoppat bank inann fast upp och neråt är värre som det var nu så ja han tittade lite under hindret i stället så det blev ett nedalg tyvärr för han var verkligen kanon fin i övrigt ttycker jag..men mne..Sånt händer oss alla:)..Skulle ridit och visat honom det innan jag började hoppa men då stod den människan som varinne på banan samtidigt ( man var 3 inne samtidigt)  med sin häst på bankne och stod och pratade med sin kompis utanför staketet och jag hade fått startsignal..Snacka om han vara nochig men men..Är nöjd med lilla Heros insatts änså:) Får ta nya tag till helgen:)


Ska försöka lägga in lite filmer med..Har bytt dator och inställningarna följer ju inte direkt med av sig själva;) 

Av Josefina Lekander - 17 maj 2008 23:21

 Grattis Grattis till Malin med familj och Dartmoor stoet Magic som fick ett litet hingstföl e: Chaggy:)ö:Ska inom kort åka och kolla på skönheten:)..Har sett en liten bild på honom i alla fall:)


Tävling i Sölvesborg med Chaggy ska bara åka dit och hoppa en 110 ha ska gå 3 helger i rad nu på tävling så känns schysstast emot honom att inte köra på honom fullt ut.. Vill ju faktiskt att han ska hålla med..


Fin bana har dom i sölvesborg i alla fall det vet jag:)..menmne.bara att hoppas att det går bra:)

  

Ovido - Quiz & Flashcards