Alla inlägg under mars 2009

Av Josefina Lekander - 31 mars 2009 11:14

Så mycket som jag skrattade i dag när jag var ute och red har jag nog aldrig gjort..


Det var när jag var ute med Curre så kom jag från grusvägen upp på asfalten så får man rida förbi några förråd som försvaret har tror jag att det är..Så stod det några där det gjorde det dagen innan med fast dom hälsade bara och tyckte att jag hade en fin häst..Men dessa började stimma runt när de såg att jag var på väg emot dom..Så jag frågade 10 meter innan jag kom fram om jag skulle vända så det inte var några problem för dom eller så..Då säger han nej det behöver du inte men har du legitimation..Och hur ofta har man sitt körkort på sig när man är ute och rider? Magnus har sagt att de kna vara lite dumma med det om mn kommer med bil eller så..Men en häst jaja..Skulle frågat om de ville ha legitimation på mig eller hästen;)..Hade varit kul att sett vad de sagt..Jag fik i alla fall rida förbi om jag red i kanten så skulel en visa vart jag skulle rida.Jag förstår väl vart kanten ligger helt trög är jag inte;)..men men..


Valde i alla fall att inte rida den rundan med Picazzo så tog mig en annan runda med honom som var ny för hans del:)

Av Josefina Lekander - 30 mars 2009 11:11

Lite Chockerad att Picazzo gick så bra som han gjorde i dag men men det är ju kanon kul:)..Han tycker ju att det är kul med så:)


Red ut en rätt så lång runda på bägge 2 har för mig att Magnus sa att den skulle vara ca: 7 km..och då är typ mycket av det så man kna ligga och galoppera super härligt:)


Bägge hästarna skötte sig kanon och de verkar trivas riktigt knaon gossarna dom rullar sig och är väldigt lgna i stallet..Med tanke på att Picazzo sparkade mycket i väggarna innan han gör inge sådant alls nu längre:)..Duktig häst det;)..

Av Josefina Lekander - 29 mars 2009 11:04

 Bilder och filmer kommer sedan:D


Åkte i dag i väg med Picazzo till de regionala tävlingarna i kalrshman. Han skulle bara gå en 1.10 hoppning han har ju inte gått så mycket tävlingar det senaste året. När vi kom dit vra han lite halv knäpp han gnäggade och gnäggade hela tiden och pep  jag har alltid sagt att han har damp;)...Sen var han fin på framridningen väldigt pigg och vaken och väldigt tuff på hinder! Det tycker vi om:D..Sen inne på banan så behövde man ite ens väcka upp honom knappt han var kanon fin! Fina språng tuff på hindrena tyvärr kom han en liten aning för nära 4:an och nuddade bommen de ena hindret han var i men annars kanon fin som sagt inte tittig ingenting och han drog till och med i väg lite emot kombinationen så jag fick ta tillbaka honom lite. Var en rätt bred trippelbarr med också inga problem för Picazzo inte;)..Han bara svävade över..Var en riktigt härlig känsla att rida honom i dag alltså..Men jag har nog fått i mig lite hur jag behöver rida honom för att de ska funka hoppas jag i alla fall för så här ska jag fortsätta att rida:)


Var ute och red en rätt så lång runda med Curre väldigt fint man märker att han har bärre kondis nu med för han vill inte sluta att galoppera väldit arbetsvillig liksom men svettig blir lill killen men väldigt fin är han emot slutet av rundan när han har tjabbat klart lite men tur det är de har lite vett att tjabba med det är ju lite roligare att jobba med om de har lite egen vilja de där hästarna:)

Av Josefina Lekander - 28 mars 2009 11:02

Har det blivit i dag i skogen..Hästarna sköter sig jätte bra när man är ute och rider väldigt lugna och harmoniska är de verkligen är så nöjd med dom så:)


Curre fick sig en lite längre runda i dag än i går har märkt att man kna "koppla" på vissa rundor på andra så att de blir längre helt kanon:)..


Picazzo fick sig en lite kortare runda han ska ju tävlas i morgon så han får lite energi samlad:)..Ville rida honom rätt kort i dag så han är lite mer laddad men han vill ju bara dra i väg den lille drängen men men han är ju som han är:)

Av Josefina Lekander - 27 mars 2009 10:59

Av alla saker har det blivi i dag ja man har ju en del saker och då har jag ändå sorterat ut mycket saker..Men vi behövde bara köra med släpet en gång och då hade vi ändå med oss 2 tomma garderober upp så det är ju inte så illa:)


 Flytten tog ju rätt lång tid i dag men hann att rida hästarna med:)..Är ju så mycket ljusare på dagarna nu och ljusare kommer det att bli på söndag:)


Red ut både Picazzo och Curre i skogen de var jätte duktiga väldigt fina ridvägar är det ju här med breda grusvägar så man kna flytta lite skänkelvikning på och endel raksträckor och lite uppför och nerför..Perfekta vägar alltså dom får  bra intervall träning här i alla fall:)..Har mycket vägar att utforska:D

Av Josefina Lekander - 26 mars 2009 10:55

Nu ska ja blogga på så är i efterhand lite grann:)


I dag har mina 3 små pållar blivit karlskrona bor dom har flyttat in i karlskrona kommun i alla fall närmare bestämt Höryda :)..


Började med att tömköra både Curre och Picazzo hoppade ju dom i går och både såg ut att ha lite träningsverk.Picazzo var inte alls så ambitös som han alltid brukar vara annars han kom lite efter att ha galopperat en liten stund men nnars var han fin han höll ju inte på att hoppa och studdsa så mycket i dag;)...


Curre var jätte duktig i dag väldigt fin som alltid:D


Lastningarna sedan gick knaon bra Curre gick nästan rakt på har kommit på ett nytt sätt att få in han i släpet och det fungerar kanon eftersom han är så snäll:D


Väl i stallet sen var de väldigt lugna och fina dom finner sig väldigt snabbt dessa herrarna :)

Av Josefina Lekander - 25 mars 2009 21:44

I dag som sag tvar det träning med PIcazzo för Conny. Han gick faktiskt bra emot slutet när både han och jag hade vaknat till lite;)..Som Conny sa han hoppar ju riktigt trevligt när du väckt upp honom..och som sagt han gick väldigt bra bara flög över behövde detta innann söndagen tävling så nu vet jag hur jag ska göra med den lilla latmasken;)..Filmade honom elelr mamma gjorde det han ligger fint över hindrena med bra marginal till bommarna och så..Så höjder har han inga problem med bara att latmasken ska dras ut honom;)..Men nu har jag fått ne fin känsla tills på söndag hur jag ska rida honom framåt liksom men sen måste jag ta i honom så han inte bara fläskar i väg..Pratade med Conny om Picazzos vikt problem med han har väldigt lätt att bli för rund..Sen måste han även ha energi..Så han ska stå på 4 kg havre + betfor nu sen hö ute och halm inne för han damsuger ju höet efter de andra i hagen..Men tror att det kna bli bättre nu när de får nya hagar:D


Nästa träning är det Curre som får följa med:D

Ovido - Quiz & Flashcards