Direktlänk till inlägg 8 december 2010

Diamond Cay

Av Josefina Lekander - 8 december 2010 19:36

Denna "lille" killen hämtade jag i Uddevalla i november. Hade kollat på honom i somras och bestämt mig så nu var det dax att skilja sig i från mamm..


Han är e: Dee Jost Van Dyke ( Couleur Rubin-Irco Tweedy-Irco Marco)

u: Laboett ( Majim G-Labi-Imperator)


Föräldrars meriter:


Dee Jost Van Dyke: Bruksprovs etta hoppning 2008 som 4 åring ven tävlad upp till 1,20

Couleur Rubin: Tävlas av Ludger B på internaionella höga klasser i hoppning

Irco Tweedy: Tävlad upp till Msv hoppning

Irco Marco: talar väl för sig själv? Lämnat MÅNGA hopphästar


Laboett: Gått kvalité som 4 åring med 7-8 hoppning 7-8-8-8 i gångarter

Majim G: Tävlad Msv Hoppning och Msv Dressyr

Labi: Tävlad Msv Hoppning

Imperator. Tävlad Svår hoppning.


Jag hoppas att han kommer att kunna hoppa lite i alla fall? Ser ju ut så på stammen i alla fall..Även ha bra gångarter men det har han ju..Han har hoppat någon gång som liten bebis vilket han verka tycka varit kul..Mätte honom för ett tag sedan 140 drygt i mankhöjd han är ju född 10:e maj i år..


Bilderna på honom är i från nyfödd till 4½ månad..Han är väldigt mörk nu i alla fall ..


                                                                         

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefina Lekander - 14 april 2012 09:43

Då har gjorde årets tävlingsdebut i Olofström den 1 april.. Det blev inte riktigt som planerat då Curre skulel hoppat 1 meter & 1.10 men eftersom han fått ett sår och blev svvullen i benet fick den lilel hjälten Janiool följa med.. Vilket han gjorde ...

Av Josefina Lekander - 31 december 2011 19:37

Vill önska Er alla ett Gott Nytt År! Hoppas att 2012 kommer att bli ett kanon år. Det hoppas Vi på i alla fall!   Vill Ni följa mig och mina hästar i vardagenträning  och tävling så kan Ni läsa om det på   http://josefinalekanderuggla.blogspo...

Av Josefina Lekander - 30 maj 2011 08:32

Ja nu var det ett tag sedan men skrev här om Ni vill följa mer vad som hnder med hästarna så gå in på min blogg som uppderas lite mer ofta: http://josefinalekanderuggla.blogspot.com/   Har varit i väg och tävlad lite med Curre han har gått några ...

Av Josefina Lekander - 23 april 2011 08:55

Ja sedan ma skrev här sist..   Curre har tävlat lite och varit placerad 10:a ena gången och förra helgen var han placerad 9:a i ena klassen..Tufft då vinnaren hade 28 något och jag ahde 31 det var rätt jämt om jag säger så..   Malibu har bliv...

Av Josefina Lekander - 7 mars 2011 11:14

Förra lördagen kom det en ny liten dam till stallet. Hon heter Malibu och är Ett D Ponny sto född 2008 e: Fabian II ( Welsh) ue: Piccolo xx. Snygg dam som ska ridas in och sedan säljas. Skalöshoppa väldigt bra så detta får man ju testa någon ...

Ovido - Quiz & Flashcards