Alla inlägg under september 2008

Av Josefina Lekander - 30 september 2008 07:13

Ja i dag blev det ute ritt med Picazzo han skötte sig bra..Hna är super rolig att rida nu det är så mycket energi i honom..Energi på honom plus det humöret han har det är super kul det hoppas och studsas en hel del:)..Får hoppas att det håller i sig..:)


Sen när det vra Chaggys tur började det mörkna..Red en kort  runda i skogen som lite uppvärmning sen red jag till en grusparkering som ligger bara 50 meter i från stallet..Den ligger vid vägen = att den är upplyst av gatuljusen..Kanon bra!:)...Jobbade Chaggy lite där han gick faktiskt riktigt bra måste jag säga..Efter en stund så slappnade han av och så..Så kan inte annat än att vara nöjd med mina pållar:)..


LIlla Janiool är en sur liten sak just för tillfället..och pigg..Han hopar coh studsar när man ska ha in honom..tur att vi ska laga hagen i morgon så han får gå med Picazzo igen..:D

Av Josefina Lekander - 27 september 2008 21:21

Ja i morgon är det Lokal tävling i Långasjö..Är ju lagtävling annars hade det kankse funnits någon regionl i närheten?:P..men men..hoppar 2 1 meters klasser och hoppas att Chaggy funkar bra:)


Ja var ute och red på Chaggy en runda i skpgen i dag..Han busade och härjade skönt att dt är lite liv i hästen igen;)..hehe..Gutt det:D..


Hann bara med hono då jag jobbade till rätt sent i dag:)


Men får hoppas att han funkar bra i morgon nu:D

Av Josefina Lekander - 26 september 2008 13:08

är det nu men i morse var det inte många grader ute..CHaggy har fått sig en vilodag i dag..


Picazzo var jag en runda med i skogen sen på cirkusplatsen och redlite med..Han funkade faktiskt kanon fint:)..Kul det..Vra framåt och bre:D..


Sen var en runda uppe hos meeditrina mockade och donade med henne gick en runda nära transporten med hon vådage faktiskt nosa på den;)..hehe..Men som sagt hon gör framsteg och gosig har hon blivit med:)

Av Josefina Lekander - 25 september 2008 13:05

JA det har vi gjort med lilla Janiool i dag:).Hna är väldigt duktig måste jag säga..U börjar han få in en teknink på första hindret innan själva oxern..och när han får det så får han ett väldig långt galopp språng däremellan..Han är inte så kort galopperad killen.:Denna gången höll han på att springa omkull mig när jag skule släppa honom mot hindret:Phehe..sen hoppar han och slänger med huvudet och busar inann ...Cool häst det;)..


Sen blev det en runda upp till Meeditrina hon gör framsteg varje dag den damen som tur väl är;)


Sen var det Chaggys tur att få ut en runda i skogen red på det 3-delade..Säger bara hur ska det gå att hoppa på det när jag inte kna hålla hononm i skogen på det..men men..det blir ett senare problem:P

Av Josefina Lekander - 24 september 2008 13:03

Har varit träning i dag..men först var jag uppe en runda i backaryd och pysslade med meeditrina:)..


Hon har blivit mycket bättre nu tjejan bytte grimma och så på henne..Roligt att jobba med dom när det resulterar i något bra:)


Red sedan ut en runda på PIcazzo han har4 blivit mycket piggare och så.Mne har ju lagt om hans foderstart nu så hoppas att det kan vara det och att klippningen gjorde lite med:)..


Chaggy fick följa med på träningeni dag..Han gick hyffsat..Han gick faktiskt helt okej emot slutet men ska testa och hoppa på det 3 delade nästa gång..Man kan ju fråga sig hur det ska gå;)..hehe..Blir intressant det:)

Av Josefina Lekander - 22 september 2008 11:37

Men inbget som stoppade mig oh pållarna i från att ta oss en ridtur..Fick bygga hage i morse till Janiool med..Han har rivit sin hage någa dagar i rad nu så u var jag riktigt trött på att gå och plocka stolpar och tråd..Elen går inte runt riktigt måste undersöka någon dag när man är ledig och har tid vart det brister! För de andra stannar ju innne det är bara lill drängen som ska ut...Gjorde därför en hage till honom i enannan hage där jag vet attt det är el på..Sen skulle jag ta ut honom ska öppna insläppet då sätter ärt hjärnan ulen på tråden och fårsig en kyss av staketet..haha tänkte jag där fick du..Han har för den delen inte gårr närheten av tråden i dag;)...Effektivt är det när det finns någon el i trådarna;)


Nåja..Började med PIcazzo han var halvgalen som vanligt! Hoppade och studsade han är som en gunghäst..Men han var verkligen knaon fin i form galoppfattningar i traven ALLT! Han är så fin så när han väl vill den killen..Man blir så stolt över honom då:D..Picazzo var lite svullen i karlden på bak i dag..Han kan ju vrickat till sig eller  någor i hagen i går..Men han är ju absolut inte halt direkt;)


Chaggy han var pigg och skulle batra i väg efter jag släppt fram honom så han fick rusa av sig lugnade han sig sen:)..SKönt det:D..Dessvärre har han börjar få mugg:(..På sitt förbaskade vita ben han vbrukar nästa alltid får det tyvärrr.(..Han får ju rasp med oftast..

Av Josefina Lekander - 20 september 2008 19:27

Får man väl säga:)..


Varit och tävlat med Chaggy och Picazzo i dag på lokal tävling i ronneby..1m och 1.05 med bägge..


I 1 metaren så har jag inte någon bra kommentar till någon av hästarna ingen av dom kändes fin så där..eller Chaggy kändes fin fram till 5:an so vra en kombination..Alltså hoppade honom på hackamore och han var skit het! Redan het annars på bett ännu hetare med hackamore och ej så svängbar;).Sen lyssnade han inte heller påf förhållningar utan körde sitt egna lilla race...2 nedslag med honom 2 helt onödiga egenligen..men men..sådant som händer..Picazzo fick jag inte riktigt det "där" åp honom..Sen tjurig var han med..Ville hoppa av lite tidigare på något hinder men då låg han kvar ett extra ville inte göra direkt som jag sa;)..men emn..2 nedslag på honom med..Hur motiverad är man då till nästa klass?!


Då skulle  PIazzo starta först..Värmde bara upp genom at hoppa räcket några gånger var lite mer sug i honom men inte så som jag vil ha honom..Sen kom jag in på banan då var han skit bra!!! Alltså han lyssnade kanon och allt såg avsprång härlig känsla:)..KOm på sista hindret i grunden och då började jag tänka hur ska jag rida i omhoppingen hade ingen ordentlig plan för det..För jag hade uteslutit att dom skulle gå dit tyyp..Ja vi ordnade till det rätt bra i alla fall:)..Var någon sväng man kude tagit snävare men han var dubbel nolla:)..på tiden 28, något..Skit nöjd med honom..Sen var det dax för Chaggy inga större förhoppingar på honom..Men han lyssnade fint på framhoppningen och sådant..Sen inne på banan var han som en dröm;)..Han har ju varit en typ 4 felare nästan hela året så man sitter ju lite och vänar på nedslag..Men icke då kom till omhoppning med honom med..Problem nummer 1; Jga kan inte svänga på ett hackamore som hästen har gått på i 3 dagar före tävlingen..Så han la upp världens tempo typ ponny omhoppning och bara gasade och jag satt och styrde så gått jag kunde:P..KOm på en oxer och han bara låg som en rem och benen högt som fanken..Gick in på 26 sekunder komma något..Skit nöjd!! Gick då in på en 5:e plats..Vilket i slutändan blev en 6:e plats! Är kanon nöjd med bägge hästarna i sista klassen alltså!!!


Världens bästa hästar dom 2 ibland..Chaggy som gårr lite  halvilla på sista tiden och PIcazzo som alltid inann stoppat en massa dom hoppade helt galant! Ska försöka få ut film sen med:D


Några bilder på hästarna här..En nöjd Chaggy:)..Fantastiskt att hästarna vet när de gjort något bra eller så de känner det ju på en annan men de blir så glada de ser riktigt nöjda ut liksom:)..Kanon kul med nöjda hästar:D

Av Josefina Lekander - 19 september 2008 06:10

tävling...


Dagen började med att det var dax att bygga upp staketet som Janiool hade rivit ner..blää..Vad arg jag kan bli på den hästen men sen nmär man ser honom så är han ju faktiskt bara en stor bäbis;)..Inte lätt att bli arg på en bäbis ju;)..


Sen har vi varit och hämtat lite hinderbommar i dag med..Så super skönt:D..


Dagens ridning började med Chaggy..Han gick väl helt okej måste jag säga..full med energi skönt det..Men får bli hackamore i morgon för jag vågar inte sätta ett bett i munnen på honom just för tillfället vilket nog är förståligt;)..


Andra hästen ut var PIcazzo tänkte att jag skulle rida honom i kort galopp så han har lite energi tills morgondagen..Lättare sagt än gjort..Han drar ju på som fanken men man får stå emot;)..Synd att han inte alltid har den energin i alla lägen:Phehe..


Nåja i orgon är det tävling på cirkus dom ska gå 1m 1.05 sen får Chaggy ta och komma upp i de klasserna där han varit innan..Bara så han funkar i munnen och så innann..Picazzo plockar vi inte upp fören nästa år..Hna får gå och lulal runt i år..Sen nästa år får han bruka lite allvar den herren med;)..Så får vi se hur det går under morgon dagn! Hoppas ju givetvis att det går bra men det kna man aldrig garantera när man har med häsatr att göra;)



Ovido - Quiz & Flashcards