Alla inlägg under februari 2008

Av Josefina Lekander - 28 februari 2008 18:35

Ja det var en väldigt fin dag i da:)..Matilda och jag hade bestämt oss för att vi skulle ut och rida tillsammans ha lite social träning med hästarna med;)..Hon tog Chaggy och jag Armani...


Gjorde första i ordning och sadlade Chaggy sen ställde in honom i Janiools box sen så tog jag in Armani i stall så ställde han sig och glodde på Chaggy precis som om ska jag behöva vara här inne med honom;)..

Dom har aldrig blivit ridna tilsammans men det gick kanon bra:D..Dom gick jämnsides utan att säga eller göra något ot varandra..Tänkyte så som Armani springer ii hagen emor Chaggy med öronen slickade bakåt fast sen är han ju rädd för honom när det inte är något emellan dom;)

Armani fick lite draghjälp i backarna med..Dom tyckte att det var super kul de där 2 pojkarna i alla fall..Jätte bra för Armanis del som snart ska gå bruksprovet med:D


Red ur på Natasha med.. Hon är börjat fatta galoppskänklarna nu tror jag fakiskt sen går hon rätt fint i form en stor nackdel hon har är att hon slår med huvudet men har börjat få ur det på henne nu.. Men hon är så go den tjejen:)


Skulle ridit Picazzo i dag med men det hann och bli mörkt och jag rider INTE honom i mörker med ridk för att bli lliggande där utan att någon ser en;)..Får ta honom i morgon.. Sen hade jag tänkt att börja träna Janiool lite nu med se så han bygger upp sina muskler efetr den jävla skadan:S.eller sjukdom eller vad det nu är;)..


I morgon ska vi i väg och hämta lite bommar med sen ska vi baar hämta lite stöd nere i skåne med sen har jag min lilla hinderpark:D:D


Hittat en regional tävling nu med i slutet på mars med 1.10 och 1.15 kanon bra klasser ju:D


NU ska man ner til stallet om någon timma och ge pållarna kvällsmat..Ska mmam oh ja ta Picazzooch Janiool och borsta + mys med grabbarna:D


Av Josefina Lekander - 27 februari 2008 20:49

Men Chaggy Baggy:).. Han gick faktiskt rätt bra lite het men det får man ta nu i början på säsongen;) Hoppade kombination med ett språng emellan och 5 språng..Har inte hoppat det sen vi gick omkull på ett sådant i maj så var lite spänt i början måste jag säga men släppte sedan;) Han skötte sig så bra lille chaggy fast han tyckte att det var med hinder på träningen..Han lyfte typ minst 20 cm över en del hinder ha är så duktig så:)...Fast man får ta det lignt i början nu med jue sen ska han ju faktiskt inte hoppa mer än 1 meter på tävlingen näst och det är ju vad vi hoppade drygt i dag:)..


Men han gick i alla fall kanon bar är så nöjd med honom..


Lägger ut en film med några klipp är klipp på honom, janiool & PIcazzo i stallet med:)..Janiool är rädd för sin pappa jue:P...hihi


I morggon blir det en tur i skogen med boysen sen så ska de ridas och filmas i ridhuset på fredag:D..


http://s39.photobucket.com/albums/e172/CC_Chagal/?action=view&current=Trning200727februari.flv

Av Josefina Lekander - 26 februari 2008 21:08

Lindrigt sagt.. När jag red i morse stod det som spö i backen:S..Var typ dyngsur efter sista ridturen.. Armani gick väl hyffsat bra chaggy var jag ute med och galopperade:D.. Försöker få honom lite ner taggad tills träningen i morgon;)..Ska bli så kul hoppas verkligen attd et går bra:D:D


Men i dag gick han i alla fall bra:)..Han galopperade på bra.. Ska sitta nu oc leta upp lite regionala tävlingar här i närheten..Pallar inte emd att rida på de Lokala för folk rider som några jävla krattor där:S.. Har man röd rosett i rumpan på hästen så rider de ju upp i röven på hästen ändå:P..Surt;)..Synd att man inte har en häst som sparkar till ordentligt någon gång bara för att de ska fatta;)


Men nu har jag inte det:P..Har en som morrar till lite och en som kan få lite glädjeskutt om de kommer lite nära:P

Av Josefina Lekander - 25 februari 2008 20:01

eller inte..Blåste så mycket i fredags att jag inte kunde rida:(..Surt riktigt surt alltså.. På lördag morgonen fick hästarna äta sitt hö inne för annars hade det blåst i väg.. Men hästarna har funkat bra nu och så och Picazzo har jag suttit på för första gånegn gick faktiskt över förväntan!!;)


Chaggy anmälde jag till tävling i går.tävlingen är i början på mars slka hoppa 90 & 1 meter trodde det fanns 2 stycken 1 meter klasser men nej då... Surt det med.. Känns inte schysst emot honom att gå in och hoppa 1 m 1.10 hade han inte varit skadad de sista månaderna  på förra året så hade jag hoppad det men känns inte schysst mot honom så tar 1m 1.10 helegn efter i stället:D

Av Josefina Lekander - 20 februari 2008 21:12

Börkjade dagen med att mata och släppa ut alla åkte sen hem för att fixa med lite saker:)


Sen började jag rida Armani red ut en runda på honom de höll på att fälla träd i skogen så trodde ha skulle reagera på det men icke då..så duktig så:)..När han vill;)


Sen skulle Picazzo och Janiool in en runda gick ut en runda med Janiool sen longerade jag Picazzo som var lugn!!Brukar väl han aldrig vara annars men nu var han det och de var väldigt skönt..hehe.. Tänkte rida honom i mrogon blir första gången på 11 veckor drygt;)..Kul hoppas man håller sig kvar:D


Sen var det kungen Chaggys tur. Tog ut och galopptränade honom en runda elelr så..Skulel göra så han blev trött så han är lite lugn i morgon men tror att jag misslyckades helt med det;)..Han tyckte  i alla fall det var skit kul ute! Hade trillat en del träd så dom hoppade hna ju sen gasade på efter det är liksom bar att försöka bromsa så mycket som man kan;)..Han typ ligger näst intill ner i kurvorna så han är väldigt het just nu:P..Men svettig var han efter rundan så lite trött måste han ju blivit;)


Natasha fick sig en vällförtjänt vilodag efter att ha varit en kanon duktigt fröken 3 dagar på raken nu:) Är så imponerad av den lilla donnan alltså!;)


Har tagit kort på Janiool, Picazzo, Armani och Chaggy i dag:D

Lägger ut några av korten:)

Picazzo=brun

Chaggy=Fux

Janiool=fuxskimmel

Armani= Gråskimmel

Av Josefina Lekander - 19 februari 2008 19:55

Det blev det i dag. Släppte ut pållarna i morse sen var det bara att åka och jobba:(.. Slutade inte fören 4 i dag så blev bara att rida lilla natsha en runda i skogen hon är så go den hästen:D..Humör men super go;)


Chaggy och Armani fick vila i dag..Så blir att rida dom resten av veckan nu men passar utmärkt med hur jag jobbar så:)


Nu ska jag skriva ut stammarna på hästarna som kicki ville ha med:D


På fuxskimmel det är ju Janiool f: 2006 e: CC Chagal u: Janeefa ue Ib'n Zareefa


Den bruna med hakklappen är ju Picazzo f: 1997 e: Excall 596 u: Paloma Picazzo ue: Pascal 656


Gråskimmeln en Connemara vid namn Natasha f: 2005 e: Calvin Klein u: Joy ( tror det stavas då) Kan inte mycket mer på henne stam;)


Sen Armani som inte finns på bild är en connemara f: 2003 e: Raijan (tror det stavas så) u: Dilba ..


OOps.. Glömde ju Kungen;)


CC Chagal den lilla fuxen:D.. f: 1999 e: Chock u Ciekawa ue: Probat


Ska försöka få någon bild på Armani någon dag och någon vettig på Natasha med:D

Av Josefina Lekander - 18 februari 2008 21:03

måste jag ju säga utan att få dåligt samvete. Släppte ut hästarna i morse sen åkte jag tillbaka för att laga janiools och Picazzos hagen som dom små terorristerna hade tagit sönder i går. Tog ut dom sedan och släppte i hop dom, men hände inte allt för mycket:P Dom har ju trotts allt inte gått i hop  någongång detta året:P. Picazzo var inte glad på mig för han fick gå med en kalle anka näbb han biter ju sönder Lalles täcke annars;)..


Nå, började rida Armani i dag, han jobbade jag på cirkusplatsen och han gik kanon fint i dag alltså! Blev helt imponerad av honom faktiskt. Skötte sig exemplariskt! Han brukar inte gå dåligt när man rider annars men kan med handen på hjärtat säga att han aldrig gått så här bra!


Sen blev det lilla Natashas tur. Hon är ju faktiskt inte riden mer än kankse typ 2 veckor sammanlagt hon är riden kanske 5 dagar nu eftersom jag inte varit kry så jag tänkte att jag kunde ta och sticka ut i skogen på henne och så blev det. Hon har aldrig varit i skogen och blivit riden innan. Inga problem hon tuffade på i trav sen skulle jag galoppera henne för första gången uppsutten i hela hennes liv;). Och hon älskade det hon skulle ara galoppera hela tiden sen:)..Hon är så go så den donnan. Hon har humör men hon är alltid sammarbetsvillig..Skönt det i alla fall..


Sen var det Chaggys tur. Tänkte att jag skulle jobba honom men vet att han var het i går så tänkte att jag rider runt ett varv först på 40 minutersrundan. Jovisst men tro inte att det gick bra att arbeta honom sen för då var det några jävla rådjur som stod och glodde så han sprang och spännde sig, slutade med att jag blev så förbannad så jag hoppade av hämtade några stenar sen kastade dom bredvid rådjuren och då sprang dom i väg:D..Hade någon sett mig hade dom nog undrat vad det var för fel på mg:P..Men sen gick han faktiskt bättre men super pigg. Gav upp sen och tänkte att på onsdag blir det att galoppträna på grusvägen så blir han kanske lite trött..Han brukar ju coola ner när han får springa där i bland:D


Ja sen var det bara en sak som återstod att tvätta vissa hästars svansar. Picazzo har ju svart svans så han behövdes inte och inte chaggy som är fux. Men lilla Lalle han råkade ut för en svans dusch så det blev ju i alla fall lite renare:D..Sen var det natashas tur alltså svansen såg ju renare ut men vattnet var fortfarande helt svart får fixa den igen på onsdag tror jag;)..Men den ser i alla fall inte kol svart ut längre vilket den gjorde innan;)..Sen Armanis svans var inte heller grann men den blev ren och snygg ocg den började faktiskt till och med bli lite vit ju;)


Så måste ju säga att jag är rätt nöjd med denna dagen och jag hoppas att kicki med är nöjd när jag nu äntligen har börjat skriva här:D:D


Tog några bilder på häsatrna i hagen i dag. Inga vackra men men sen tog batteriet slut när jag skulle ta lite bilder på Armani:(..Fick i alla fall på picazzo med anknävbben han visar i alla fall att han både kan äta och dricka med den;)..Sen Natasha precis i en tugga;)..



Ovido - Quiz & Flashcards