Alla inlägg under februari 2009

Av Josefina Lekander - 28 februari 2009 10:10

Jag som trodde att det skulle vara mjukt i marken nu..men ja då skulle det frysa på:(..


Var ute rörde på hästarna en liten runda ialla fall:)..


Började med Picazzo på dagen han var inte så ambitös som de andra dagarna emn man kan ju inte alltid vara ppå topp tyckte nog Cazzo;)


Sen var det Curres tur att få en runda i skogen..Han var duktig som vanligt:)..I morgon ska vi i väg en runda till ridhuset med honom se hur det går:)..Men han är ju helt cool den hästen så det borde ju gå bra;)


I dag har pappa och jag städad upp lite i stallet och kört på Tippen med en del skit  som Vi inte ska ha kvar sedan..Tog även in alla plaststolpar som inte används som jag plockade  ner för ett tag sedan;)..hehe..Sen snöade det ju på dom så jag har inte sett dom;)


Och detta blev jag inte förvånad av heller att Någon hade klätt av Janiool sitt täcke först halvt och sedan var han hel naken och han hade passat på att rulla sig också så han var kanon skitig..Picazzo är den som är mest misstänkte eftersom han har fått lite vårkänslor så som sagt har han nog klätt av lilla Laila;)





Av Josefina Lekander - 27 februari 2009 12:12

Är det verkligen i dag solen skiner och det är varmt:)..Synd att man ska jobba en dag som denna:(..Men men livet är bra allt orättvist i bland;)


Började med att rida Curre en runda i skogen han var kanon duktig i galoppfattningarna och i galopperna han har blivit kanon tycker jag:)..

Red ner en  runda på cirkusplatsen tänkte träna att svänga lite på små hinder i galopp gick väldigt bra måste jag säga han börjar lära sig:)..Har ju inte varit lätt att träna något heller i några veckors tid så är jätte nöjd med hans framsteg so jag sett undertiden jag haft honom:)..


Sen var det Picazzos tur han var väldigt lättarbetad och ambitös även i dag trotts att det var skogsridning men han rygggade på fint och samlade sig fint i galopperna fina halter..Ja vad mer kan mamn begära att han skulle göra?;)


Vårkänslorna har kommit lite med tycker jag nog allt;)...Man brukar vara orolig eller se när man har een hinsgt i bland de andra i hagen att de brukar försöka betäcka sina hagkamrater..Behöver jag inte oroa mig för jag har ju Picazzo han som har varit kastrerad sedan han var 1 år typ;)..Han var och försökte hoppa upp på Curre inann i hagen;)..Han är rolig han;)..Han har ju hoppat på Janiool när jag ledde in dom med och det har hänt typ 3 gånger i höstas;)..Jag har inag kommentarer om det i alla fall:P

Av Josefina Lekander - 25 februari 2009 12:08

Började min efetrmiddag med att rida Curre en rund i skogen.. Han var helt underbar alltså:)..Gick fint i form med bra framåt bjudning och duktig i galopperna kanon:)..Som sagt den hästen tycker jag mer och mer om för varje dag som går:)..


Träning med Picazzo på kvällen för Conny..Han gick knaon bra han får till bra språng i bland herrn;)..Han börjar ta tag i hindrena mera själv nu med och så..Kanon nöjd med honom ockås för dagen..Finns film som kommer snart;)..Måste bara ladda över den till andra datorn sen flytta den till denna..Sådant strul för en liten video snutt:)..Men kul att se på:D


Som sagt Picazzo har börjat bli väldigt duktig och ambitös nu för tiden så hoppa att det går bra på tävlingsbanorna för honom i år hoppas verkligend enför han kan ju hoppa;)

Av Josefina Lekander - 24 februari 2009 14:01

Ja i dag to g jag och Curre med sällskap en skrittrunda i skogen flyttade lite skänkelvikning längsgrusvägen gick kanon bar har inget alls att klaga på..Han är så duktig så:)


Picazzo tog jag och tömkörde han var lika överambitös spom vanligt i klädd tömkörningsselen;)..Jätte fina halter och galoppfattningar inget att klaga på den grabben om:)..


Blir tyvärr sen träing i morgons en upp klockan 5 till jobbet i morgon:(..drygt i bland..

Av Josefina Lekander - 23 februari 2009 13:45

Belv 2 kortrundor i dag ansåg attd et var bättre att hästarna fick 2 korta rundor än att en häst bara skulle få srbeta tyckte nog inte hästarna var en bra ide men som sagt det är ju jag som bestämmer;)..


Började med Curre red ner en runda till Cirkusplatsen tänkte kan man galoppera över där sen upp si skogen igen så blir det en liten runda.. Red honom ett par varv i galoppen där nere kanon duktig ar han alltså!! Han kunde till och emd svänga;)..Eller det kan han ju men gå på volt och svänga och orka hålla galoppen elelr så han brukar vilja sticka åt andra hållet..Älskar den hästen mer och mer för varje dag som går alltså:)..


Sen var det Picazzos tur red även honom samma runda och galopperade honom där nere med han är så jobbig i bland..Måste verkligen ta tag i honom i vår och få ordning på honom i markarbetet han går ju bar men han hänger lite för mycket och blir tung liksom..Men har inte funnits så mycket möjlighteer att rida nu heller så på vintern..Men han är ju absolut svängbar och allt sådant så det kan man ju inte klaga på.

Av Josefina Lekander - 22 februari 2009 20:35

Slask väder i dag regn och snö i efter varandra..Den snön som kom i går var ju liksom helt meningslös anser jag..men men jag styr tyvärr inte över vädret tänk om man kunde det?!;)


Nåja började med Curre red den stora rundan med Curre den var spark dagen i dag;),Han hoppade och studdsade och sparkade och grejade lite kul med lite liv i dom han var duktigt annars så jag ska inte klaga:)


Picazzo fick sig också stor rundan han var även han på spark humör;)..Visserligen inget ovanligt när det gäller den grabben;)..Annars fungerade väl han helt okej tycker jag då:)

Av Josefina Lekander - 21 februari 2009 20:29

Ja i dag på morgonen blev det Picazzo "ulla" ridning. Red en liten runda  i skogen han var faktiskt helt okej måste jag säga:)


Skulle ut med Curre en runda efter jobbet men kände mig inte så där 100% igt pigg så han fick sig en liten vilo dag men det behöver han den lille gossen nästa vecka blir det mycket arbete:)

Av Josefina Lekander - 21 februari 2009 20:29

Ja i dag på morgonen blev det Picazzo "ulla" ridning. Red en liten runda  i skogen han var faktiskt helt okej måste jag säga:)


Skulle ut med Curre en runda efter jobbet men kände mig inte så där 100% igt pigg så han fick sig en liten vilo dag men det behöver han den lille gossen nästa vecka blir det mycket arbete:)

Ovido - Quiz & Flashcards