Alla inlägg under mars 2008

Av Josefina Lekander - 31 mars 2008 20:20

Var och löshoppade och Red Armani i ridhuset i dag.. Var faktiskt riktigt fin måste jag säga:)..Var framåt och fin i galoppfattningar och allt så duktig så:D..


Red den nya hästen i dag gud vilken häftig ponny! En sådan riktigt liten speed ponny lär vara en skit bar hoppis:D..Hon hoppade trädet i skogen som man alltid får rida när man ska någonstans hon baar flög så coll så:D..


Dom andra blev det en runda med i skogen;)


Ringde hbg i dag om Janiool han skulel ju få åka hem i dag.. Vid halv 11 ringde jag receptionen ne fanns inget att han skulle få åka hem idag..Blir så irrietard på veterinären så!! Åhhhh.. Sen sa de att han skulle ringa upp mig på eftermiddagen..Gjorde han det? Nej då..Jävla skit ska börja terririsera dom i mrogonbitt;) 

Av Josefina Lekander - 30 mars 2008 20:19

Var i Karlshamns regionala och hoppade 1.10 och 1,15..


När jag vaknade så hade jag ont i halsen ingen bra början på dagen;) Åkte sedan nerdagen släppa ut häsatrna åkte tidigt gick banan på tävlingsplatsen. Det var en maxad 1.10 men inget hinder som kändes stort liksom. Sen lastade ut till veterinärbesiktningen veterinären sa inte mycket om honom han kollade lite konstigt kan ju avra för att han är så liten;)..


Sen var det bara att göra i ordningvar lite stressigt då jag starade som nummer 3 i första klassen. Han var spänd och inte alls btra på framhoppningen tyckte jag nå ja inte mycket att göra åt saken mer än att rida sen jag så var det min tur att komma in på banan red emot första hindret och vad tror ni att hästen gör?! Stannae och skiter!!!!Framför hindret med..Jag drar till med sporrarna rätt i sidan ingen reaktion drar till honom med spöet i röven dåstönar han till så frusterarande.. Kan tillägga att han aldrig gör så när man rider hemma men på träninggör han det och på tävling men han brukar alltid sköta det på framhoppningen eller innan man startar inne på banan..Men inte i dag..Blevv vansinnig och red på hono, alldeles för mycket dessvärre..S han drog med sig lite bommar men började red till sig emot sista hindrena sen;)..Jätte fin genom kombinationenen och till dagen i ära så var det 2 galoppsprång i den:)..Sen något kunde han lyft lite bättre på benen på..men men..Han kändes fin på de hindrena som jag inte var arg på;)..Då blev det faktiskt riktigt bar språng:)..Man får glädja sig åt det lilla;)..


Sen var det en stund till 1,15 då hann jag både få feber, ont i huvudet och ännu mer halsont kände mig inte alls pigg:(..Kände mig riktigt omotiverad mne men..Kollade på de första ekipagen sen gick jag ner och gjorde i ordning Chaggy starade inte fören nr 67 men tänkte att jag aknske kunde vara piggna till lite om jag fick något att göra..Skrittade och travade lite han kändes faktiskt helt okej. Pappa höll lite koll på hur många det var inann mig på framhoppningen så jag visste när jag skulel börja galoppera lite och så han kändes väldigt fint i galopperna med.. Sen inne på framhoppningen så var han fin på det lilla kom sedan på räcket då var det någon jävla pappa som började höja när jag kom mot hindret jag hojtade till på honom men ingen reaktion sen fattade han det när jag var precis framför hindret.. Nå ja han var kanon fin de sprången jag tog på räcket sen.. Sen var det oxern där var han med fin men efetr ett språg då börjad kaoset ännu mer på framhoppningen alltså de regional aframhoppninagrana brukar vara helt okej liksom folk tar lite hänsyn men inte här detta var värre än en lokal tävling!! Alltså de är inte klokt:S..Dom red kors och tvärs sa att de skulle koma på räcket när de var 20 meter i från hindret men hu ska amn då hinna flytta sig..sen var det en mamma som stod och skrek och gapade.. Alltså jag brukar inte säga ett pip annars men i dag mådde jag inte bra och dom hade förstört min fin och avspända häst han var nu spänd som en fiol sträng! Var en som kom på det lilla hindret flyttade mig där i från råkade då skritta föbi oxern eftersom det var väldigt svårt att trava där..Då kommer det en nunde på oxern ropar typ bara en liten bit innan hindret " Hoppning oxer" Jag var på G att flytta mig ovh jag hann men inna det så ropar mamman " Flytta dih honom kommer ju på oxern " hon fick ett riktigt fint svar! " Du ser väl för helvete att jag är på väg!" Förstår Ni att mitt tålamod var slut?;)..Well, blev överlycklig att slipap det helvetet när de ropade att jag fick komma in mellan stora och lilla ridhuset men stackars Chaggy var jätte spänd och stimmig i från lilal ridhuset han som alltis är cool lugn annars! Vad arg man blir alltså! Men men Vi var 2 inne på banan sen då så jag red runt lite sen var det min tur att starta kom emot första hindret tyckte att han backade av lite men tryckte till honom så sög han till oh hopapde sen var det gasen i botten typ;)..Kändes som jag satte honom i galopps en bara satt och åkte orkade verkligen inte göra något:S..Men men..Han kändes fin sen jääte fin i kombinationen han klarade den men han ville gått på 2 man ser när man tar den i slow motion hur han trampar om när jag övertygar honom om att han klarar det på ett språng och det gjorde han med ju;) Kändes jääte fin på en linje med där ett av de högsta hindrena på banan var..Sen så kände jag på sista linjen att gud vad skänt snart får jag åka hem;)..Jovisst men när ja kom på sista hindret sackade hästen in jo då låg det en vatten matta var precis som han sa " men matte jag behöver lite stöd om jag ska hoppa detta för det har jag ju knappt gjort". Well, hade jag tänkt p att hade jag gett honom stöd för ahn tittade inte på att man jag höll inte o och rd likso inte på det..Gjorde en volt och kom på att då hann han inte upp med fram men inte en tvekan på att likosm..Han drog ner någon bom till men men..Sånt som händer jag var ju inte helt okej heller får jag skylla på;)..När ja kom ut tyckte någon att jag red bra men att han kunde lyfta lite bättre på benen..Alltså har jag med tyckt ibland så ska hem och träna på studs och få upp hans kvickhet i benen lite han är redan kvick men han behöver bli ännu kvickare får träna lite serier med lite högre hinder med brukar avar nyttigt med serier både med höga och låga hinder:)..Men men..Är nöjd med Chaggys insattser men mina egna kunde varit bättre;)


Filmen från i dag;

http://s39.photobucket.com/albums/e172/CC_Chagal/?action=view¤
Av Josefina Lekander - 29 mars 2008 19:26

Inann Karlshamn
 Staratr sm nr; 3 i första klassen

och

57 i andra hade gärna haft startnummrena omvända;) 


Av Josefina Lekander - 28 mars 2008 16:37

Vi får hämta hem Janiool på måndags om inget händer nu under helgen:)..Han hade ingen feber längre och blodproverna var nästan okej men de ville behålla honom över helgen för säkerhetsskull.. Längtar feter min lilla Bäbis:D


I dag har hovis varit och skott Armani och verkat Natasha gick bra det..:)


I dag kom äve en ny häst Dita heter hon..e: Hagens Ryan ( samma pappa som Armani) sen är hon u:  Coriona som har blivit Elit belänad och hon är Armanis mormor så som är släkt Dita och Armani:) Får testa att ida henne i morgon:)

Av Josefina Lekander - 27 mars 2008 20:46

Det har dom varit i dag Picazzo var hel galen när jag red honom:S..Han bockade och sparkade och härjade;)..Han fick något ryck när jag galopperade på vägen och bara hoppade rätt ut i skogen och menar det är typ granplantering där = väldigt tätvuxet. Sen stod ha på stället och galopperade när jag skulle hoppa trädet som låg över vägen.. Nå Excel Picazzo vart är den energin och galoppen när vi tränar och tävlar;)..Jädrans bus häst;)..Sen i stallet ja jag har inga kommentarer om den hästen han får tag i precis ALLT! Går inte at vända ryggen åt honom en sekund:P. En i stallet sa det att han är ju mer som en hund den där;)..Och det kan mycket väl stämma..


Lilla Natasha är en riktig liten tjuris vid brunsten.. Sur  mot grannarna i boxen:P..Men som tur väl märks det inte vid ridningen eller lite humör har hon ju men inte så som i boxen;) ..


Armani har ju flyttat in hos Picazzo nu och dom verkar trivas bra i varandras sällskap lugna med varandra och så sn står de och bråkar lite smått i bland..Men han är så söt Armani:)


Chaggy ja han är s go han så:D.. Är så nöjd med honom i från morogndagen alltså:)


Sen lilla Lalle Lus..Han står ju kvar i Helsingborg..Den hästen i från samma stall som åkte ner samtidigt i ambulansen som han den fick åka hem idag så den kom i eftermiddags och en av tjejerna som var med i ambulansen i dag samma var med när Lalle åkte med dom hade sett honom i dag:D..Han blev lite orolig när resekompisen åkte men han var jätte pigg och glad sa hon.. Jätte skönt att höra at min bäbis är kry ju:D..Saknar honom så min lilla bäbis häst:) men skönt att veta att de som är där nere tar väl hand om honom:) 

Av Josefina Lekander - 26 mars 2008 20:29

Kan man säga om dagen:)..Blev irriterad för att dom i helsingborg ringde inte i går sen hörde de inte av sig på morgonen heller så tog saken i egna händer på efetmiddagen och ringde jag ville ju gärna veta hur det var med den lilal bäbisen:)..I morse hade han ätit och så bra under natten och febern var på 39,1 så var ju långt från 40;)..Sen underdagen hade blodprov tagits och det tyddde på en akut infektion men dom hade stt in pencilin de hade kollat levern med och den var okje efter den höga febern..OOch då hade även febern fått ner till 38,8 och allt var normalt han åt och så..Frågade om han överlevde.. Och det trodde veterinären att han hade bestämt sig för att göra:)..Blev så glad så:D:D..Nya prover ska tas på fredag sen får vi se när Lalle Lus kommer hem:)


Hopptränade Chaggy i dag med.. Han gick kanon bra:D:D Har betslat ner honom nu han var verkligen kanon han var framåt och fin men lyssnade ändå bra och det blev inte tvärnitt när man tog en förhållnig;)..Han kändes so sagt kanon fin:)..Han fick beröm av några på läktaren med att han var så tuff;)..Och dom tyckte att han vra så söt och fin och ja häftig när han inte var så stor likosm;)..hihi.. Kul att höra att man gjort något bra jobb i alla fall;)


Blev ingen film i dag då hästskötaren (pappa) inte är hemma så mamma fick agera som hästskötare hon är lite rädd för hästar så hon vara bara nervös för det;)..Så blev ingen film men det gör inget mamma skötte sig kanon so hästskötare i dag så:):).. Chaggy är ju snäll skillnad med virvelvinden Picazzo;)..

Av Josefina Lekander - 25 mars 2008 11:43

Dagen började väl bra..(måndag)


Red Armani på cirkusplatsen han gick rätt bra han ville ara galoppera hela tiden;)..Svårt med när det är sådant blask på amrkenmed:S


Var även där nere med Chaggy han var väldigt stark och jobbig väldigt pigg:S..Men men..det reder sig;)


Natasha ar jag ute emd i skogen lika roligt varje gång att rida henen;)..Fats hon blrjar tjura som fanken i stallet brunsten är väl på G;)


Mindre kul var när jag tog in Lalle & Picazzo Picazzo kom i full galopp men Janiool var jätte seg:S.. Tog in dom och Lalle ville inte äta sion krafft:S.Jag tog då febern.. Han hade då 40,8 !! Ringde veterinären dom tyckte jag skulle avvakta åkte ner 1,5 timmar senare 41,1 var bara att ringa veterinären som redan var på väg ut till stallet för en häst i andra stallet på gården hade kolik..Han nfick då febernedsättande då gick den ner till 39,0 åkte hem vid 12 på natten somnade halv 1 åkte ner till stallet igen vid halv 3 då var han uppe i 40,3 igen ringde veterinären igen skulle badda honom med kallt vatten gjorde jag det dom med kolikhästen var kvar där meddom skulle ut och gå med henne 1 gång i timman..:S..Jag kom i från stallet vid 4  hem sov en halvtimma sen ner igen för bredde mamma och dom på att en kut resa till helsingborg kunde vara aktuellt..Men när jag kom ner så var han nere på 39,7 sen stannade jag kvar där nere kolik häsen hade blivit värre:S..Så veterinären skulle ut dit..Janiool fick även han högre feber igen drack inget eller så.. Var bara att ringa djurambulansen  så dom kom var i stallet vid typ 1 snåret sn skulle inte Janiool gå in rena jäkelskapet för han gick nästan på direkt sen ville han intemera;) Dom var sedan i Helsingborg vid 5 tiden vi åkte ju också ner.. NU väntar vi bara på resultat..Hoppas att han kommer helskinnad i från Helsingborg med helst i liv också...

Av Josefina Lekander - 23 mars 2008 11:16

Skidåkarna.. Dom har åkt i skogen så det blivit is jävla kan dom inte åka någon annan stans;)..Eller om det är pulkaåkande barn men tycker inte om dom ändå när dom förstört ridvägarna:S


Lägger in några bilder på Lalle i från i går.. Han är så snäll när man hänger på honom han bryr sig ju inte ens;)..Min snälla pojke:)




Ovido - Quiz & Flashcards