Alla inlägg under oktober 2008

Av Josefina Lekander - 31 oktober 2008 19:19

Red både PIcazzo och Chaggy på cirkusplatsen i dag..


De skötte sig fint bägge 2 faktiskt..Dom behöver ju verkligen arbetas emellan åt så de inte blir så jobbiga som de blir i bland vid denna årstiden..men emn;)

Av Josefina Lekander - 29 oktober 2008 17:27

Ja det tråkigaste av allt att göra men så jädrans kul att se resultatet sen:D..


Klippte grabbarna grus i dag:)..Chaggy & Picazzo


VAr ute och red bägge 2 en runda i skogen först vilket gick bra fick även ner en hösilage bale mitt i klippningen av CHaggy:)..Meeditrina stod och lyssnade och kollade hela tiden från klockan 4 till halv 9 då jag var så gott som klar..Hon var faktiskt väldigt lugn vilket var över förväntan och väldigt bra:)..Till min fasa upptäckte jag dagen efetr att jag inte spänt skären så Chaggy såg rent ut sagt rätt förjävlig ut men det har redat till sig nu..syndes mest på hals och bog..Har riktigt dåligt lyse i stallet och nu när det blir mörkt så fort med så..Men men..lärt mig det till nästa gång nu;)..


Nägra bilder som mamma tog Chaggy ser jätte äcklig ut på en bild ser ut som jag har skalat hela honom;)..hihi Picazzo är alltid med och ska pilla och kika med nåde någon om de gör likadant emot honom när han står i gången;)

Av Josefina Lekander - 28 oktober 2008 20:41

Har det blivit i dag:P..


Började med Chaggy kan bara konstatera att det var kallt ute..Kan vara att man är lite känsligare när man är sjuk:P..Chaggy var riktigt fin i dag faktiskt körde lite markarbete på grusplnanen var faktiskt riktigt nöjd med honom..


Sen tog jag och borstade och donade med Janiool lite..


Sen meeditrina satte jag i gången tog av och på täcke på henne för första gången när hon står uppbunden..INga problem..Duktig pia den:)..Borstade och grejade med henne..


Sen skulle Picazzo på en ridtur och i dag var första gånge meeditrina lämnades själv i stallet, eller att en häst går ut i från stallet så hon blir ensam..hon började skrika lite och trycka mot boxdörren..Men någon gång måste hon lära sig för så här blir det i vinter helt enkelt..Red i väg med PPicazzo..Körde lite markarbete på honom med..Kanonfin!! Och skit pigg jätte kul verkligen..Han lyssnade kanon på alla avsaktningar fattningar och så till och med fina fattningar i från halt i höger varv..Nörjd med bägge hästarna och när jag kom till stallet vr Meeditrina väldigt lugn:)..Skönt att hon fixade det så bra..Hon är så go den lilla med för hon ska vara med hela tiden när mna är i stallet då har hon inte tid att äta utan hon ska bli klappad och gosad..


Världens goaste en Janiool till:D:D

Av Josefina Lekander - 24 oktober 2008 20:38

Har jag avrit med bägge killarna i dag..


Började med Chaggy han skötte sig riktigt bra var inte alls så jobbig som jag trodde att han skulle vara:P..Övande en del på bytena han har lite svårt i bland i ena varvet när man är på ridbana sen när man är ute i skogen byter han kanon fint på komando..Latmask?;)


Picazzo var också helt över förväntan super kul när det går bra han var kort och fin i galopperna och sammlade  upp sig kanon fint i vänster..Får träna mera i höger sedan men den galoppen kommer mer och mer.. Han har ju ett litet handikapp i höger sida:)


Kul att kunna rida hem nöjd:)

Av Josefina Lekander - 23 oktober 2008 20:37

Men Chaggy och Picazzo i dag..Tessan och jag stack ut en runda det tycker ju grabbarna är super kul dom är lite störda dom där två;)

Av Josefina Lekander - 22 oktober 2008 20:35

Med lilla meeditrina..Hon går att ta av och på täcket i boxen nu när hon står lös och hon står inne själv, eller om man tar in henne först sen de andra så är hon ccol får testa att ha bägge inne och baara ta ut PIcazzo någon dag sedan:)


Har blivit uteritt med bägge killarna i dag..


Picazzo är halvpigg man kna ju hoppas atthan fortsätter att vara sådan med lite humör i som vill dra i väg typ:P


Chaggy är skit pigg hoppar och studsar..En buse den:)

Av Josefina Lekander - 20 oktober 2008 19:14

Trotts att man är lite sliten..Börjar nog bli förkyld eller något sådant skit...Det värsta är att det kan ta hur lång tid som helst innan det bryter ut:(..men men..Bara att sluta gnälla och göra på:)..


Picazzo var helt galen i dag kom inte ens upp i skogen för han blev rädd för några ungar och han stod och stegrade sig och kastade sig mitt emellan 2 parkerade bilar så ansåg att jag inte har råd att laga 2 bilar bara för att han är knäpp:P..hehe..Red honom i gräshagen en bra stund han gick faktiskt kanon bra travade och galopperade på lite bommar det tyckte Picazzo var roligt:)..hehe..


Sen red jag ut en runda på Chaggy han tyckte det var skit kul han hoppade och flög och bockade ocxh jag tyckte att det var lika kul jag ja:Phehe..Men han brukar ju alvar när man ber honom så det är ju bar det:)


Longerade faktiskt Janiool i dag han har inte gjort något sedan sista augusti hahn har bara gått i hage och legt och hoppat över staketen:P..Så han tyckte det var Lattjo Lajban får väl ta och rida honom om ett tag sen när han har fått lite muskler tillbaka:)..


Meeditrina är kanon duktig går med täcke hela tiden nu hon är super duktig måste jag säga..Står i gången uppbunden som ett litet ljus och så:)..Kuligt:)

Av Josefina Lekander - 10 oktober 2008 19:13

Blev det med Chaggy i dag han var helr galen hoppas att han är lugnare i morogn nu då;)..hehe..Han skummande på hela halsen och allt fast en massa energi kvar den grabben..Han laddar ju om på noll och ingenting med..


Picazzo blev det en kort runda med i skogen just för träningsverkens skull..Men han var kanon fin fräsch kul med sådana hästar:)

Ovido - Quiz & Flashcards