Alla inlägg under juli 2009

Av Josefina Lekander - 30 juli 2009 18:32

Som jag nog glömt att nämna så har Curre trampat av sig en sko..Givetvis brukar aldrig slå fel när man ska i väg och sådant ju;) mene mn..hoppas att någon kan komma och sätta på den i alla fall:)



Chaggy tog jag en runda på i skogen han skötte sig bra han verkade inte ha någon träningsverk i från hoppningen i går i alla fall:)


Picazzo & Curre longerade jag llite så de fick röra på sig i alla fall.synd bara att Picazzo är så tradig att longera bara;)

Av Josefina Lekander - 29 juli 2009 21:45

I dag har det varit hoppning för hela slanten:)


jane kom hit med Zebban så han fick ta några skutt han är väldigt rolig att hoppa den killen:)..Man får ju veta att man lever;)..hihi..han var väldigt duktig i alla fall han har ju inte blivit hoppad på en månad så:) Är kanon nöjd med honom:)


Sen stannade Jane kvar och hjälpte mig med de andra..


Tog Curre först han gick så där han gick bra sen när han började ta tag i honom..Har ju ridit honom väldigt snällt innan men efter hans första tävling hände det något med Curre han tyckte att han klarar sig utan mig tror han i alla fall men det fick han veta i dag att det går inte han var ock inte lika glad för det beslutet;) Men han ger väl sig han har lite humör i bland den grabben;)


Sen var det Picazzos tur han var jätte fin körde bara igenom honom en gång sen kände jag att han kna sin grej han är knaon var väldigt framåt fick till ocg med bromsa honm lite(!) Lite ovanligt;)


Chaggy var sist ut för dagen han skötte sig bra:)..Drog sig lte åt höger i sprången i vänster galopp men det fick jag lite ordning på sedan tyckte jag man får ju liskom vara nöjd:)


super tack till Jane som hjälpte mig:D  Och Linda du blev ju utan bullar så går det när man ska med boysen i stället;)hhihi

Av Josefina Lekander - 28 juli 2009 21:31

Nästan i alla fall;).. Har blåst ur stallet med högtrycken målat inne i boxarna och fronterna så skönt.. nu ska det bara fixas lite ska byggas typ en täckes kammare när pappa har tid:)..Vilket jag hoppas är snart så man komme ri ordning där någon gång...


I dag skulle jag jobba så hann bara med 2 pållar i dag.. Fick bli Picazzo och Curre..



Picazzo inledde dagen med ett helt okej arbetspass måste jag säga..


Curre var lite tjabbig men lättade sedan fortare än sist i alla fall:)


Ringt LG men måste missförstått honom ( Jag skyller på magnus) han hade semester denna veckan..Skit med skorna sitter inte alls bra får väl be någon att bara banka tilll dom:)

Av Josefina Lekander - 26 juli 2009 21:39

fast i dag ill Eringsboda var hos Heike och red hennes 4 riga sto e: Cortus maman är fullblod/andalusier väldigt fint sto! Litet fint huvud rörde sig bra riktigt fint sto måste jag säga tycker jag:) Hon skulle kolla upp henne i munnen för i höger varv så började hon bocka när man la till höger skänkeln så kan ju faktiskt vara en vargtand? Hegerstad skulle kolla henne sen:)


Hme sen då kom en tjej som ska hjälpa mig nästa helg vid tävlingen är ju några hästar som ska med:)


Hon red Chaggy och jag red Picazzo på vallen sen hoppade hon Chaggylite och jag hjälpte henne..Hon tyckte att han var jätte rolig att rida och fin att hoppa :)kanon kul att hon gillade honom:)

Av Josefina Lekander - 25 juli 2009 21:24

I dag har det blivit en lugn dag för killarna..


Chaggy red jag en runda i skogen så han fick röra på sig så att han inte fick någon träningsverk:) han fungerade jätte bra lill killen:)


Curre och Picazzo longerade jag just som sagt deras skor sitter inte så himla well å fick springa några varv i linan dom fungerade faktiskt bra Curre är ju 10 gånger snällare än Picazzo som försöker att dra i väg..Har han alltid gjort och kommer alltid att göra:)

Av Josefina Lekander - 24 juli 2009 21:11

I dag har gräsklipparna flyttats och det blev dax att plocka fram hindrena och hoppa kusarna:) Blev lite jobbigt att bygga bara för kossorna ville över så de stod i den änden där hindrena skulle stå vilket resulterat till att det var en massa ko bajs där. Fick bygga linjer så de inte kom  i vägen men det gick rätt bra.


Chaggy var först ut han var kanon duktig lysnsnade väldigt bra. Var lite nervös ett tag för han brallar till ibland och han vet ju inte om det är fast mark under eller ko bajs under liksom vem vill landa med anisktet neråt i en sådan;)?


Curre var näst han var lite slarvig och var i bommarna plockade av honom bootsen då blev han bättre.. hn och picazzo går med boots på sig nu skorna sitter lite halv dant måste ringa hovis nästa vecka han har semester denna veckan..Men de måste ju också få vara lediga:)


Picazzo var sist ut han var verkligen kanon fin! Han brallade lite var väldigt pigg på hinder väldigt kul att känna honom sådan:) Är ju inte varje dag. Måste bara lita på honom till 100% får då ställer han upp för mig till 100% och hoppar kanon!

Av Josefina Lekander - 23 juli 2009 21:27

I dag invaderade jag Magnus grusplan och hade 3 arbetspass med hästarna där:)


Chaggy var kanon fin! Lyssnade fint och gjorde det jag bad honom om han är väldigt fin i markarbetet väldigt lättriden och sådant.


Curre var väldigt tjabbig tog väl 20 minuter innan han lossnade men sen var han faktisk väldigt fin och lyssnade tränade mycket halter han behöver ju det mycket galopp i från skritt och från galopp till halt. Som sagt fin emot slutet


Picazzo han var helt okej väldigt bra halter i från galopp och reagerade fort det jag har tränat i tömkörningen sitter som tur väl utan 2 linor också;)..Fin i sina galopp om byten med nöjd med dagen

Av Josefina Lekander - 21 juli 2009 18:20

I dag fick de 3 killarna ett tömkörningspass var alla 3 skötte sig galant!


Chaggy tog jag först han var jätte fin lyssnade fint stundtals kan han bli lite spänd de andra har lättare att slappna av men men han gör ju det han ska killen så..Han blev däremot lite för taggad sen när han fick galoppera:p..


Sen var det Curres tur denna killen var väldigt piggelin han hoppade och for omkring och grejade så söt när han piper med när han brallar;)..hehe..Men han vra kanon fin tränade halt och där i från galopp och han vra kanon fin verkligen! Kan inte vara annat än nöjd:)


Picazzo var näst med andra ord sist också..han Var nästan grädden på moset han var jätte fin och arabetsglad alltid kul att hålla på med de är de är arbetsglada ju:)..kanon fin i från halt till galopp han fattade vinken sist:)

Ovido - Quiz & Flashcards