Alla inlägg under april 2007

Av Josefina Lekander - 29 april 2007 22:02

Hopptränade med Chaggy i dag har han var verkligen kanon fin! Bommarna var nymålade så han hade fått lite färg på benen när han slarvade så får väl bli att göra om identitetskontrollen nu med nya vita tecken;)..hihi..

Hoppas han funkar lika bra på söndag nu:D

 Picazzo red jag lilla rundan i skogen han har blivit duktigt med det där att trava på lite med bakkärran :)

Av Josefina Lekander - 27 april 2007 23:52

Lilla Chaggy fyller 8 år i dag :D:D..Garttis Grattis!


Var ute och red Chaggy i dag sen hoppade några skutt med honom..Kanon fin var han!

 Tömkörde även Picazzo han är lite busig den lilla pojken;)

Av Josefina Lekander - 26 april 2007 22:20

Har tränat Picazzo för Conny i dag. Han gick bra emot slutet..Liten latmask är han:)..Laste honom helt själv med..Första gången han var med om det=)

 Chaggy fick ta sig en vilodag så ska jag köra i gång honom varje dag tills nästa söndag då åker både han & Picazzo till Mörrum på tävling=)

Av Josefina Lekander - 22 april 2007 21:36

Med lilla Picazzo..Hoppade bara 1 meter i clerounden och 1 meter i A:0 A:0 . I clerounden gick han totalt uselt. Han var "rädd" för läktaren inget ovanigt när det gäller den hästen. Sen i andra klssen hade han ett litet nedslag i omhoppningen han vara kanon fin där..Hmm..Mystiskt häst det där..Film kommer när jag laddat ner den till datorn..


Tömkörde Chaggy i dag  med han var kanon fin Ni skulel baar sett traven på honom! Mums! :D

Av Josefina Lekander - 20 april 2007 22:40

Med Chaggy i dag..Han funkade faktiskt bra. Börjar ta tag i lite saker själv nu i ställeet för att lägga över det på mig. Men han var i alla fall väldigt fin lilla Chaggy Baggy=)

Av Josefina Lekander - 17 april 2007 21:00

Var ute och red ut en runda med Picazzo skulle hoppa i akogen som jag gjorde medchaggy i går har bara flög över hindrena fast när jag skulle ta det med Picazzo så hade domplockat bort det:S..jädrans med..


Sen var ute och red 1 mils rundan med Chaggy fast var ju egenligrn 1,5 mil rätt ont i fötterna och lär ha ont i asen i morgon med..hehe..men men..kul var det oh bra träning chaggy var bara lite svett absolut ite så trött..hehe..an ska bli fälttälans häst:D:D 

Av Josefina Lekander - 15 april 2007 21:54

Tog bilder på hästarna i Onsdags så nu sätter jag in dom:)


Då har jag lite sammanfattning om träningar i från veckan..


I torsdags tränade jag med Picazzo för Conny. Han var kanon fin! Fast han hoppar över sig för mycket..Han skjuter på så att man kommer lite i obaland men det reder sig det med:)..Han var väldigt cool och fin annars..


På fredagen var det Chaggys tur för Jocke. Han gick väl hyffsat väldigt pigg och framåt som alltid. Men fick till några bra språng:)


I lördags var jag ute och galoppade med Chaggy i typ 40 minuter för att han skulle bli lite trött.. Svett var han men trött skulle jag inte kunna tänka mig;)


Picazzo red jag ut en runda på i dag såg en äcklig liten huggorm..Hatar ormar. Men Picazzo var fin när jag red i alla fall det som är huvudsaken:)


Av Josefina Lekander - 10 april 2007 09:50

Jobbade Picazzo lite han gick faktiskt bra fick en bra mjuk och samlade galopp i bägge varven han var lite stark men ja sådant man får överleva..Tog även några språng med honom han hoppar ju bra i alla fall..Halter tränade Chaggy lite började ju li mörkt...Sen tvättade honom för vi ska ta kort på honom i morgon=)Band upp lille Janiool han var jätte duktigt! Har aldrig vrait uppbunden innan typ..Han fan sig i det,...Sen borstade och provade hans nya täcken på honom..så söt så:)

Ovido - Quiz & Flashcards