Alla inlägg under juni 2008

Av Josefina Lekander - 25 juni 2008 21:59

Har det blivit i dag...


Var först ute med Chaggy han var helt galen alltså:Phehe..HAn var väldigt väldigt pigg alltså:)..Men det är inget fel med det baara bra att det finnns energi:)..Chaggy fick lite streching och massage sen med:)..


Sen var det Picazzos tur hör och häpna han var med pigg den slöisen:P..hehe..Tjock om magen har han blivit med men det är nog slut på gräs i den hagen snart så som han står och maler hela dagarna..Massage och sådant även för honom..


Sen longerade jag Janiool lite hn vra kanon duktig alltså:)..Sen kunde jag inte låta bli att hoppa upp och skrita honom lite har nog inte suttit på honom på en månad nu:P..Men ingen reaktion på honom..Eller han fick ett litet ryck men absolut inget allvarligt..Han är så duktig så lilla lalle lus:)

Av Josefina Lekander - 24 juni 2008 22:12

Då var nu Janiool helt färdigrakad kroppsligt:)..Rakade hela kroppen utom huvudet i går och tog huvudet i dag..Ham var kanon duktig! Benet har blivit fin t på honom nu med skönt det alltså:)..


Picazzo hoppade jag lite i dag han tänder till fint på hinder har fått tillbaka känlan mer och mer på honom med.. Hittar avstånd och sådant på honom nu med:)..Så bra så:) 

Av Josefina Lekander - 21 juni 2008 18:05

Under denna dagen:)


Janiool är svulen i sitt ena bakben:(..Han har sparkat sig själv så han fått sår på bakbenen som han sedan blivit svullen av..MEn tog ut och longerade honom en stund i morse så det gick ner lite då ju:)...Han rörde sif faktiskt med bättre rörlighet i bogarna måste jag säga:)..Är ju första gången jag ser honom röra sig i lina efter vbehandlingen:)..Kul att det gjorde verkan:D. 


Skulle tömkört honom egentligen men min gjord  har gått sönder måste lämna den till sadelmakaren:)..


Var sedan efetr det uppe en runda i Backaryd och checkade läget med Meeditrina hon såg så fin ut som vanligt:D..


Sendan red jag ut en runda på Picazzo han var väldigt pigg och kändes fräsch och busig:).. Kul det han är ju inte super pigg annars om man säger så inte denna årstiden i alla fall:P..


Chaggy fick bli longerad en stund i dag skulle på middag nu i kväll nämligen han var kanon fin alltså! Han skummade fint på betet och rörde sig stort! Han kändes och lite mer loss i bogarna och liksom då större steg kul alltså:)


När gossarna ska in i kväll blir det massage på de allihopa:)..Det tycker nog grabbarna grus om:) 

Av Josefina Lekander - 19 juni 2008 08:01

I dag var det vilodag för grabbarna tog in dom en och en och borstade och masserade don det tyckte dom om:)..Fast Chaggy ville inte riktigt erkänna det;)..hehe


Picazzo tyckte attd et var super mysigt sen en bonus att få gå in sen med;)..hehe och äta:D.


Janiool var med glad för massagen men han har börjar röra sig mycke i trav i hagen nu faktiskt rör sig bättre nu överhuvudtaget faitkskt akönt det..får börja träna honom på Lördag igen och rida Picazzo då har det ju gått 3 dagar. Då ser man kankse lite skillnad på den lilla gossen:) 

Av Josefina Lekander - 18 juni 2008 08:00

i dag var Chaggy och jag ute i skogen och härjade lite han var pigg och glad den grabben i alla fall kul det:)..Red vanliga rundan som tar typ 40 - 45 minuter att rida runt:)

Av Josefina Lekander - 17 juni 2008 07:39

Ja träning i dag för Conny i Karlskrona utomhus på gräs... Men får börja i från början i dag:P


Tömkörde Janiool på morgonen han börjar faktiskt funka bra nu tycker jag allt han börjar fatta med och mer min lilla pojke:)..


Picazzo fick en ute ritt det tyckte han var kul halvgalen som vanligt var han;)..hehe..


Sen vid halv tolv tolv snåret kom Chatrin hon är Equiterapeut så hon skulle göralite på alla hästarna sen bara känna igenom och sätta lite nålar i chaggy eftersom han skulle tränas och så i dag..


Picazzo var stel i muskelaturen mellan halsenens början och bogens början typ så han har lite kortare steg fram och det kan jag hålla med om han han faktiskt fått med tiden men inget man tänker på fören någon säger det. Sen var han lite stel i muskelaturen vid höger ländrygg korset och så..Inte konstigt det helelr då han fakitskt har slagit av höger höftbensknöl;)..Det vid halsen det fick ofta hopphästar för de ar emot sig på frambenen liksom och det kna jag mycket väl tänka mig.. Så fick i uppdrag att massera honom där och på ryggen varannan dag 5 minuter på varje sida:P..hehe..JObbigt men är ju för hästens bästa så det gör jag gärna då:) Sen skulle Picazzo få lite akupunktur..Det var väl inte hans älsklingsgrej ahn blev helt galen;)..Han är ju rädd för sprutor annars men han stod och försökte sparka och bita bort nålarnba själv..Ja märkts det på hans humör att han har 4 VIRVLAR i pannan?;)..hehe


Sen var det Jnaiools tur...Vra ju hans osm var intressantas då han absolut inte vart sig själv i hans gångarter sedan korsförlamningen men han har jaft ett tufft år med först korsförlamning sen när han hämtat sig i från det fick han den aukuta infektioenn ju som bar hans liv i väg till helsingborg i 1 vecka..men men..Chatrin började kolla på hoom frågade om han med var kort i steget ja det är han ju nu mot var han var inann.. Han var också jätte stel fram i samma parti som Picazzohon sa det att denna hästen har haft jätte ont av sin korsförlamning och sjukdomar och sådant.. Kan jag mycket bväl tänka mig med.. Så fick uppdrag att massera honom med..därför han rört sig konstigt med frabenen typ ju..men men..hoppas att det blir bättre:)..sen så hittade hon några låsningar i länden med som hon knäckte upp troddde det satt någotdär med fakitkst och vilken skillnad det blev på hästen! Han var liksom spänd där första sen såg man hur hästen sjönk till sen efter de var borta rätt häftigt faktiskt:)..Han skulle få lite massage dr med.. Sen fick lilla Janiool akupunktur med han var duktigast av allihopa han stod stilla och gäspade och mummsade avslappnat:)..kul det..


Sne var det Chaggys tur även han spänd i samma muskleratur som de andra..Han har jag tyckt vara kort i framsteget sedan han var skadad men trodde det hade med skadan att göra men tydligen inte:Phehe..Bra att man får något svar på det i alla fall:) Så blir massage för hans del med nu:)..För övrigt kändes han kanon fin i benen och rygg så hon tyckte inte att han behövde behandlas vid senare tillfälle sen.. Dock fick han lite akupunkttur med det var inte kul sa Chaggy Baggy.. Men men han vande sig:P..hehe.. Chatri ska komma tillbaka den 8 juli..


Hon tyckte att jag hade väldigt trevliga och speciella hästar emd stor personlighet skänt att de inte är som alla andra;)..hehe


Sen var det dax för träning för Conny hästen hade nog gått bar om han haft ett par bakskor LG kommer och sätter på det på fredag nästa vecka..den 27 juli med andra rod.. Han bara halkade sen nä han tappat fästet så hoppar han inte sen kan man inte ta i honom helelr för då stannar han för han blir osäker..Och han stannar ju nästan aldrig annars.. Där av säkerligen stoppen på de senaste tävlingarna det trodde Conny med när vi pratade om att..Men jag har aldrig tävlat honom så mycket på gräs som jag gjort i år så kankse inte så konstigt faktiskt..

Men et par bakskor kommer till Chaggy nu snart ju:) 



Av Josefina Lekander - 15 juni 2008 18:15

Bilder har det blivit i dag på Janiool och Chaggy har några i från i fredags med som jag ska föröska sätta in här i morgon elelr övermorgon eller något:)..


Janiool har blivit rätt jämn i kroppen han ser jämn ut när han bllir uppställd.. Men ska lägga in en beställning på mustang i dag hade jag tänkt mig så det kommer innan Blommeröd hoppas jag i alla fall:)...


Ja lilla Chaggy var jag ute med på en rätt hyffsat lugn skogstur han var så lun och harmonisk och fin..Så blev en väldigt mysig ridtur faskitk..


Värre var det med den andra..Picazzo:S..Han är ju galen han var ju rätt svett när vi kom tillbaka kan jag ju säga:P..Fast inte så konstigt när man far som en boll överallt och lite till..Livsfarlig den där "lilla" hästen:Phehe..Men han är så go så:)


Janiool ska få en skogspromenad när de andra ska in i kväll:)..Det tycker han om..HAr alltis träns på honom när man är ute och går och han är så duktigt både när det ska av och på..Tror jag glömt skriva det med att i slutet på maj så satt jag på Janiool första gången sen dagen efetr skrittade honom inte en reaktion på pållen! Han hade haft sadel en gång tidigare på sig sen när jag longerade honom så skulle jag bara hnga på honom..Då skrittade han i väg inga problem att stanna honom sen så satt jag upp en snabbis då på kvälle:)..Kul att han var så snäll:)..Chaggy verkar ju gettt bra psyke på sina avkommor i alla fall..Har inte hört någon tror jag som haft något problem med sina Chaggy bäbisar:).Kul det får slänga in en bild på det med..Men nu väntar vi med att rida in honom helt till hösten var mes en testning testning detta:)


Sen kan jag säga det så de som är Nyfikna vet att jag ska INTE åka till sportcupen och där med skiter i arab SM. Vraför behöver jag inte ta här..Men de som vet förstår nog varför..:) 

Av Josefina Lekander - 14 juni 2008 18:10

Har icke hoppat Chaggy eller Picazzo sedan dom var i snapphanarna och tävlades har liksom inte blivit av..


Börjad med Picazzo har faktiskt tömkörtslonngerat honom mycket denna veckan för att få i ordning lite på hans höger galopp som han har lite svårt för pga av sin höftbensskada.. Tro det eller ej..Men det har hjälpt!! Hästen var som en ny häst att rida i högergaloppen kändes precis som i vänstern bara att jag får jobba med att samla upp högern lika mycket som vänstern men det är ju på bättringsväg.. Hade satt ett stigsprång i en uppförsbacke för att de ska vänja sig vid att hoppa i det med.. 120 klipptepicazzo och du började han suga tag lite i hindret och taxera in sig själv..Den gossen kan om han bara VILL;)..Super nöjd med honom...


Chaggy han skötte sig med fint hade tyckte det var lite jobbigt att hoppa uppför men men..Dert är bara att öva och öva:)..Chaggy har lbivit väldigt självständig i hoppningen har jag märkt nu.Man får inte ta något i honom utan bara sitta med handen stilla och hålla om honom lite sen sköter han det galant själv..Måste tänka på det bara;)..För han blir riktigt förbannad när man stör den grabben:P.. 

Ovido - Quiz & Flashcards